اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود مشکلات و عدم حمایت مسئولان

ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی همدان در آستانه تعطیلی است

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان گفت: با وجود مشکلات و عدم حمایت مسئولان امر، ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی همدان در آستانه تعطیلی است.

ورزش موتورسواری و اتومبیلرانی همدان در آستانه تعطیلی است

محمدامین روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به فعالیت‌های هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری، به برگزاری مسابقات موتور کراسی در استان پرداخت و اظهار داشت: در این مسابقه که به صورت چندجانبه برگزار شد 12 استان دعوت شده بودند که تنها شش استان در این مسابقات شرکت کردند.

وی گفت: در این دور از رقابت‌ها در مجموعه تیمی، استان همدان رتبه نخست، البرز دوم و استان لرستان نیز رتبه سوم را از آن خود کرد که امیدواریم همدان با این آمادگی در مسابقات قهرمانی کشور موتور کراس نتایج خوبی را به دست آورد تا از این طریق سهمیه تیم ملی را کسب کنیم.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان از مشکلات پیش رو برای برگزاری این مسابقات در استان سخن راند و ادامه داد: عدم همکاری سازمان آتش‌نشانی با هیئت اتومبیلرانی در برگزاری این دور از مسابقات در استان یکی از مشکلات ما بود.

 

* عدم همکاری آتش‌نشانی و امداد و نجات با هیئت موتورسواری

وی تصریح کرد: با توجه به حساسیت مسابقات موتورسواری و پرش‌هایی که در آن انجام می‌شود، اگر کوچکترین حادثه‌ای پیش بیاید و موتوری آتش بگیرد عواقب بسیار تلخی را در پیش خواهد داشت که به همین دلیل لزوم حضور آتش‌نشانی در آن را ضروری می‌سازد.

روحی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی با وجود دو درخواست از سوی هیئت اتومبیلرانی، حتی یک ماشین آتش‌نشانی به محل مسابقه اعزام نکرد.

وی تصریح کرد: برای امداد و نجات نیز نیاز به یک دستگاه آمبولانس داشتیم ولی با وجود مراجعه برای تحقق این مهم، از ما درخواست پول می‌کردند که به دلیل کمبود اعتبار این امر نیز محقق نشد.

 

* نیاز به وجود اسپانسر برای حمایت احساس می‌شود

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان در مورد اعزام‌ها به مسابقات کشوری نیز گفت: با وضعیت موجود نیاز به اسپانسر برای حمایت از تیم‌ها یکی از موضوعات مورد توجه است چرا که این اعزام‌ها دارای هزینه‌های بسیار بالایی است.

وی به مشکلات این بخش در زمینه اعزام‌ها پرداخت و اظهار داشت: در رشته اتومبیلرانی و موتورسواری اعزام‌ها به این شکل است که باید یک نوبت وسایل ورزشی به محل مسابقه منتقل شود و یک نوبت دیگر نیز افراد شرکت‌کننده در مسابقه؛ که با این وصف نیازمند اعتباراتی هستیم.

روحی با بیان اینکه نگاه جدی و ویژه‌ای به این رشته شود، افزود: رشته موتورسواری شامل پنج رشته و اتومبیلرانی نیز هشت رشته است که در این ماه پنج مسابقه در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی درباره مشکلات اصلی این هیئت ورزشی اظهار داشت: از آن جا که موتورهای این مسابقات از خارج از کشور وارد ایران می‌شود اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با دید کالای قاچاق به این وسایل آنها را توقیف می‌کنند و یا جریمه‌های سنگینی را برای ورزشکاران در نظر می‌گیرند که این امر یکی دیگر از مشکلات پیش روی ماست.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان گفت: در صورت عدم توانایی در پرداخت جریمه‌ها، ورزشکاران ممکن است روانه زندان شوند که این امر در شأن یک ورزشکار نیست.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد باید قانونی تصویب شود تا استفاده و واردات این موتورها آزاد شود، ادامه داد: بهتر است که مسئولان جدی‌تر به این مسئله نگاه کنند.

روحی با تأکید بر لزوم توجه شهرداری و استانداری به این هیئت ورزشی و ساخت پیست مسابقه، اظهار داشت: در حال حاضر در دیگر استان‌ها شاهد این گونه کمک‌ها از سوی مسئولان امر هستیم در صورتی که استان همدان از این نظر وضعیت خوبی ندارد.

 

* ورزش اتومبیلرانی و موتورسواری در همدان رو به افول است

وی با بیان اینکه فدراسیون اتومبیلرانی و موتورسواری، همدان را به عنوان نماینده غرب کشور می‌شناسد، افزود: تداوم عدم حمایت‌ها روز به روز منجر به افول این رشته ورزشی در استان می‌شود که باید برای رفع این مشکل تدبیری اندیشیده شود.

رئیس هیئت اتومبیلرانی و موتورسواری استان همدان از مشکلات پیش رو برای برگزاری نمایشگاه خودروهای کلاسیک در همدان سخن راند و در ادامه اظهار داشت: اگر مسئولان نگاه ویژه‌ای به این ورزش داشته باشند از یک سو کنترل هیجانات جوانان و از سوی دیگر کاهش آمار تصادفات را شاهد و ناظر خواهیم بود.

وی هشدار داد: با وضع موجود و مشکلاتی که در استان رخ‌نمایی می‌کند، رشته ورزشی موتورسواری تعطیل خواهد شد چرا که ورزشکاران ما با این وضع تمایل به شرکت در تمرینات و مسابقات ندارند و با این وضع باید منتظر هجوم موتورسوارها در سطح بلوارهای شهر باشیم.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول