اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی خبر داد

هزینه 25 میلیارد تومانی اجرای طرح آفتاب

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی کشور از هزینه مبلغ 25 میلیارد تومان برای آغاز، اجرا و ادامه طرح آفتاب " آموزش فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی بهزیستی" خبر داد.

هزینه 25 میلیارد تومانی اجرای طرح آفتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همایون هاشمی ظهر امروز در آغاز طرح آفتاب خراسان جنوبی اظهار کرد: سازمان بهزیستی یکی از سازمان‌های مردم‌نهاد است و خدمت به مردم را با دیدگاه عبادی و ارزشی انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی در راستای خدمت‌رسانی به جامعه هدف خویش درصدد یک برش جدیدی در حوزه‌های کاری خود است، تصریح کرد: با اجرای این مهم شاهد حضور این سازمان در متن مردم هستیم و برای ایجاد این برش نیاز به چند عنصر مهم از قبیل نیروی انسانی، منابع مالی، تخصص و برنامه داریم.

رئیس سازمان بهزیستی ادامه داد: بعد از انقلاب اسلامی و در دولت نهم و دهم این عنصرها در تمامی سازمان‌ها و ادارات به ویژه در سازمان بهزیستی رشد کرده است.

*توانمندسازی معلولان یکی از اولویت‌های سازمان بهزیستی است

هاشمی یادآور شد: برای اینکه این برش به خوبی در راستای رسالت‌های سازمان بهزیستی انجام شود نیروهای متخصص در نظر گرفته شده و برنامه‌های مدونی نیز طراحی شده است و همانند گذشته نیازمند همکاری جامعه هدف با این سازمان هستیم.

وی توانمندسازی همه‌جانبه معلولان را یکی از سیاست‌ها و استراتژی‌های این سازمان عنوان کرد و افزود: توانمندسازی معلولان از لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اشتغال و معیشت انجام می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: 10 درصد از معلولان این استان توانمند و دیگر معلولان واجد شرایط نیز در نوبت ورود به عرصه خدمت‌رسانی و توانمندسازی قرار دارند.

* 6 هزار معلول زیرپوشش طرح آفتاب قرار گرفتند

هاشمی با اشاره به اینکه توانمندسازی جامعه هدف این سازمان باید در تمامی زمینه‌ها انجام شود، گفت: طرح آفتاب "آموزش فرهنگی و توانمندسازی اجتماعی بهزیستی" یکی از طرح‌هایی است که در راستای تحقق بحث توانمندسازی در کشور اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه در طرح آفتاب تعداد 150 خانواده حضور پیدا می‌کنند، یادآور شد: تاکنون تعداد 6 هزار نفر از جامعه هدف سازمان بهزیستی زیرپوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس سازمان بهزیستی از هزینه شدن مبلغ 25 میلیارد تومان برای آغاز، اجرا و ادامه طرح آفتاب خبر داد و افزود: 20 عنوان برنامه به‌عنوان زیر مجموعه‌های این طرح برای جامعه هدف اجرایی می‌شود.

هاشمی هدف از اجرای این طرح را افزایش روحیه نشاط و اعتماد به نفس در جامعه هدف دانست و تصریح کرد: در قالب این طرح طی سال گذشته تعداد 10 هزار نفر به عتبات عالیات و تعداد 10 هزار نفر به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی اظهار کرد: در قالب طرح آفتاب جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی و تجلیل از نخبگان و معلولان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول