اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نیشابور خبر داد

اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع افلاک‌نمای نیشابور

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و فرماندار نیشابور از اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع افلاک‌نمای نیشابور خبر داد.

اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع افلاک‌نمای نیشابور

سیدجلال هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور از اختصاص 4 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل مجتمع افلاک‌نمای نیشابور خبر داد و اظهار کرد: پس از حل مشکلات و خرید تجهیزات اپتیکی، دانشکده نجوم وابسته به دانشگاه ملی نیشابور در آن مستقر می‌شود.

وی ادامه داد: این مجتمع جدا از کاربری فضای سبز که در حال حاضر مردم از آن استفاده می‌کنند، دارای مجتمع فرهنگی هنری و مجموعه علمی نجوم است.

فرماندار نیشابور خاطرنشان کرد: سعی می‌شود با در اختیار قرار گرفتن اعتبارات بلوکه در حساب دانشگاه فردوسی متعلق به مجتمع، تکمیل فضای جانبی عمرانی افلاک‌نما سرعت بیشتری به خود گیرد.

هاشمی هم‌چنین از اینکه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌رضوی برای ساخت کتابخانه مرکزی نیشابور تحرک خوبی از خود نشان نداده است، اظهار تأسف کرد.

وی گفت: 2 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار برای آغاز به ساخت این کتابخانه در 3 هزار مترمربع زمین اهدایی شهرداری در بوستان ارغوان نیشابور اختصاص یافت.

معاون استاندار خراسان‌رضوی هم‌چنین از اختصاص یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار به احداث مجتمع فرهنگی مذهبی در روستای فوشنجان نیشابور خبر داد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه این روستا زادگاه حاج بکتاش‌ولی از عرفای جهان اسلام و پیشوایان علویان ترکیه است، این مجتمع براساس دیدگاه‌های رسمی نظام ساخته می‌شود تا روابط فرهنگی ایران و ترکیه تقویت شود.

وی در اعلام اعتبارات تعدادی از مراکز ورزشی، درمانی این شهرستان، گفت: برای احداث سالن ورزشی شهر خرو به میزان یک میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

رئیس کمیته برنامه‌ریزی نیشابور، یادآور شد: این سالن که از طرف بسیج ساخته می‌شود سال گذشته نیز یک میلیارد ریال اعتبار داشت.

هاشمی خاطرنشان کرد: برای تکمیل احداث مراکز بهداشتی درمانی روستاهای جیلو و حاجی‌آباد، هر کدام یک میلیارد و 500 میلیون ریال، احداث پایگاه بهداشتی شماره 8 شهری 200 میلیون ریال و خانه‌های بهداشت روستاهای رحمت‌آباد چمبران، همایی و مبارکه هر کدام 130 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت.

به گفته رئیس کمیته برنامه‌ریزی نیشابور، برای تکمیل سالن ورزشی احمدآباد 500 میلیون ریال و برای تکمیل زمین ورزشی شهید فیوجی‌مقدم 300 میلیون ریال و برای تکمیل زمین ورزشی چمن شهر خرو 300 میلیون ریال اعتبار تعریف شد.

هاشمی با اشاره به اینکه در فصل گردشگری برای مرمت و خرید تجهیزات آرامگاه‌های حکیم خیام و شیخ عطار هر کدام 800 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافت، یادآور شد: برای تاسیسات روستای هدف گردشگری بوژان 500 میلیون ریال و تاسیسات گردشگری چکنه 500 میلیون ریال و بوستان ریاضیات 600 میلیون ریال اختصاص یافت.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول