اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند یک بهبهان خبر داد

تولید روزانه 25 میلیون‌مترمکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند ‌یک بهبهان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت گاز بیدبلند یک بهبهان از تولید روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز در این شرکت خبر داد.

تولید روزانه 25 میلیون‌مترمکعب گاز در پالایشگاه بیدبلند ‌یک بهبهان

فرشید ابدالی‌ دهدزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بهبهان در خصوص شرکت پالایش گاز بیدبلند یک بهبهان اظهار کرد: عملیات احداث ساختمان پالایشگاه بیدبلند به‌منظور جمع‌آوری گازهای همراه حوزه نفتی آغاجاری و ارسال گاز به شوروی سابق در سال 47 آغاز شده و در سال 49 به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: پیش از انقلاب تنها شیراز، تهران و قسمتی از اصفهان از نعمت گاز برخوردار بوده و بیدبلند نیز تنها پالایشگاه گاز کشور بود اما امروز به لطف انقلاب اسلامی بیش از 800 شهر و 8 هزار روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند یک بهبهان ادامه داد: همکاران ما در پالایشگاه بیدبلند با تلاش و نوآوری توانسته‌اند گاز فازهای شش، هفت و هشت عسلویه را که از طریق خط پنجم به حوزه نفتی آغاجاری واقع در 10 کیلومتری پالایشگاه وارد می‌شود، پس از بررسی از لحاظ هم‌خوانی با شرایط فرایندی شرکت از سال 89 وارد بیدبلند کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از ورود گاز فازهای عسلویه به پالایشگاه، موفق شدیم در زمینه تولیدی شرکت با رعایت تمام جوانب زیست‌محیطی و ایمنی، 81 درصد افزایش داشته باشیم که رقم بسیار قابل توجه‌ای است.

ابدالی‌ دهدزی اضافه کرد: این روند پیشرفت ادامه پیدا کرده و در سال گذشته که مزین به نام سال جهاد اقتصادی بود، موفق شدیم با 44 درصد افزایش تولید، یک رقم چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای را در تولید ملی از خود به جای بگذاریم.

وی بیان کرد: امروز پالایشگاه پس از 43 سال فعالیت برای نخستین‌بار هر چهار واحد آن و تولید روزانه 25 میلیون مترمکعب گاز در سرویس بوده و بخشی از گازهای تولیدی خود را به نیروگاه‌های برق کشور ارسال کرده تا روند تأمین برق ایران اسلامی با مشکلی مواجه نشود.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول