اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با بهره‌برداری از چاه‌ فازهای 9 و 10 محقق شد

تولید گاز کشور روزانه 42 میلیون مترمکعب افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با بهره‌برداری از چاه‌ فازهای 9 و 10 پارس جنوبی تولید گاز کشور روزانه 42 میلیون مترمکعب افزایش یافت.

تولید گاز کشور روزانه 42 میلیون مترمکعب افزایش یافت

موسی سوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در عسلویه اظهار داشت: پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی ایران اسلامی گام‌های ارزنده‌ای برداشته و به فضل خدا در سال جاری نیز با تلاش بیشتر در راستای افزایش تولید ملی حرکت می‌کنیم.

وی افزود: بدون تردید سال گذشته برای صنعت نفت بسیار ارزشمند بود و سفر مقام عظمای ولایت در ابتدای سال گذشته به عسلویه موجی از شور و نشاط در بین کارکنان و مدیران صنعت نفت ایجاد کرد و در واپسین روزهای سال 90 نیز حضور ارزشمند مقام معظم رهبری در نمایشگاه دستاوردهای صنعت نفت بر افتخارات صنعت نفت افزود و امیدوار هستیم بتوانیم همواره در راستای تحقق منویات معظم‌له گام برداریم.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به خلق رکوردهای ارزشمند در پارس جنوبی در سال جهاد اقتصادی خاطر نشان کرد: انجام بتون‌ریزی به میزان 4500 مترمکعب در روز در پروژه‌های نفت و گاز در فازهای 22، 23 و 24 در واقع یک رکورد بسیار خوب است که توسط متخصصان داخلی رقم خورده است.

سوری تصریح کرد: نصب نخستین اسکلت فلزی در ماه هشتم اجرای پروژه‌های پارس جنوبی و آغاز عملیات لوله‌گذاری پالایشگاه در ماه هفدهم اجرای پروژه‌ها نیز از دیگر رکوردهای ارزشمند در این منطقه است.

وی گفت: ثبت بیشترین عملیات خاکی به میزان 23 میلیون مترمکعب طی هشت ماه در فازهای 22، 23 و 24 و همچنین دستیابی به پیشرفت 55 درصد در بخش خشکی طی 20 ماه در فازهای 22، 23 و 24 نیز از دیگر دستاوردهای متخصصان داخلی در صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس یادآور شد: راه‌اندازی واحد ازدیاد برداشت از مخازن و تشکیل مدیریت‌های منطقه‌ای برای پشتیبانی تولید و طرح‌های توسعه‌ای نیز از مهم‌ترین موفقیت‌های پارس جنوبی در سال گذشته است.

سوری بیان کرد: افزایش تولید گاز کشور از میدان پارس جنوبی تا سقف 285 میلیون مترمکعب در روز و همچنین حفظ پایداری تولید و عملیات طی سال و عملیاتی کردن موفق ده‌ها پروژه دیگر، جلوه‌ای از توانمندی‌های کارکنان شایسته نفت و گاز پارس و پشتیبانان و هم‌پیمانان آنان در پارس جنوبی است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه تولید گاز کشور روزانه 42 میلیون مترمکعب افزایش یافته است گفت: بهره‌برداری از چاه‌ فازهای 9 و 10 و افزایش تولید گاز کشور از فازهای مذکور به مقدار 42 میلیون مترمکعب در روز از مهم‌ترین موفقیت‌های سال گذشته شرکت نفت و گاز پارس در سال 90 است.

وی افزود: در مجموع در سال گذشته با همه تهدیدها، چالش‌ها و تنگناهای آن، فصل درخشان دیگری در صنعت نفت رقم خورد و اطمینان دارم که در پرتو عنایات حق و با تلاش هدفمند و پیگیری متعهدانه مدیران و کارکنان صنعت نفت، این جنبش یکپارچه سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغزافزاری در سال‌های آتی اوج خواهد گرفت و بیشتر به بار خواهد نشست.

سوری اذعان داشت: باید دست به دست هم دهیم و در مسیر رشد و شکوفایی اقتصادی ایران اسلامی اهتمام ورزیم و نباید فرصت‌ها را هدر دهیم.

انتهای پیام/ک10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول