اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر کنگان خبر داد:

اطعام ۱۵ هزار نفر در کنگان

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر کنگان گفت: 15 هزار نفر در کنگان اطعام شدند.

اطعام ۱۵ هزار نفر در کنگان
به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌‌الاسلام محمود محمودی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در استان بوشهر و در یک ابتکار به یاد ماندنی حدود ۱۵ هزار نفر از ارادتمندان به ساحت مقدس اهل‌بیت عصمت و طهارت از طعام امیرالمومنین (ع) در کنگان بهره‌مند شدند. 
وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ غدیر، عملی کردن سفارشات امام رضا (ع) در زمینه اطعام مومنین در عید الله‌الاکبر (عید غدیر خم) و ایجاد الفت و همدلی بیشتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این حرکت بزرگ و به یادماندنی بود.
رئیس بنیاد بین‌المللی غدیر کنگان افزود: پس از طرح این موضوع مهم در نماز جمعه و نیز شورای اداری استقبال فراوانی از طرف مردم و مسئولان صورت گرفت و خوشبختانه با اینکه قرار ما اطعام ۱۲ هزار شهروند شهرهای کنگان، بنک و سیراف بود اما به دلیل اشتیاق و استقبال و همراهی مردم عاشق و دلباخته آل‌الله و همت مسئولان به ویژه فرماندار در عید غدیر خم قریب ۱۵ هزار نفر از طعام بهره‌مند شدند.
وی اذعان داشت: کار طبخ ۱۵ هزار طعام در هشت مکان و با حضور بیش از ۱۰۰ آشپز انجام گرفت.
محمودی گفت: انتظار می‌رود همانگونه که مردم عزیز ما در عاشورای حسینی همه ساله اقدام به اطعام عزاداران حسینی می‌کنند در عید غدیر خم که به فرموده پیامبر اعظم (ص) افضل اعیاد امت است نیز این کار سترگ و بزرگ را انجام دهند. 
مجری طرح بزرگ اطعام کنگان با تقدیر از همکاری حسینیه‌ها، خیرین، مومنین و متدینین، هیئت‌های مذهبی، پایگاه‌های مقاومت بسیج، مراکز علمی و دینی، هلال احمر، شهرداری‌های کنگان و سیراف، مقامات محلی و استانی یادآور شد: بیش از ۳۰۰ نفر به عنوان عوامل اجرایی در این کار ارزشمند و کم‌نظیر با دفتر امام جمعه همکاری کردند.
محمودی اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین و زیباترین کارها در این برنامه، مشارکت برخی برادران اهل سنت در تحقق این طرح بود که این مسئله نیز حکایت از همدلی و وفاق امت اسلامی در این نقطه جغرافیایی از کشور و جهان اسلام دارد و این مسئله می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مسلمانان باشد.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول