اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

اطعام و امداد فقرا کمتر از اجر شهادت نیست

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: ارزش اطعام و امداد فقرا و مساکین از ارزش تلاش برای ایثار و شهادت در راه خدا کمتر نیست.

اطعام و امداد فقرا کمتر از اجر شهادت نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در اجلاس مدیران کمیته امداد امام خمینی که در اردوگاه ثامن‌الائمه برگزار شد اظهار داشت: ثباتی که در خط کمیته امداد، در عرصه‌های سیاسی اجتماعی فرهنگی و وابستگی شدید به ولایت‌فقیه وجود دارد در سایر نهادها به این صورت نیست.
وی افزود: بیشتر نهادهایی که از اول انقلاب به‌وجود آمده‌اند در فراز و نشیب سیاسی قرار گرفته و عوامل و عناصری توانسته‌اند به آنها نفوذ کنند که در موقعیت‌های خاص رنگ باخته‌اند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ارزش اطعام و امداد فقرا و مساکین چیزی کم از ارزش شهادت ندارد، تصریح کرد: مسئله اطعام مساکین و امداد آنها تا جایی امکان دارد پیش رود که انسان در مقام دلدادگی به نقطه‌ای رسد که خدابین شود.
علم‌الهدی افزود: دلیل خدابینی این افراد اطعام، امداد و انفاق است که این امر نشان می‌دهد این عمل در نکته عبادی تا چه حدی قابل پیشرفت است.
خطیب جمعه مشهد فقر را تلخ‌ترین و رنج‌آورترین دردها خواند و گفت: انسان تا زمانی که در موقعیت خاص فقر و کمبود قرار نگیرد نمی‌تواند دریابد که در آن خانواده چه می‌گذرد.
وی با تاکید بر اینکه امداد نقطه اوجی است که انسان خدا را می‌بیند بیان داشت: امروز وضعیت سیاسی کشورمان در مرحله  بحرانی است که گاهی این بحران به دلیل ضعف است و گاهی به دلیل قدرت و اکنون کشور ما بخاطر عظمت و قدرتی که دارد دچار بحران شده است.
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: استکبار در صدد براندازی انقلاب و جامعه است و مسئله حیات و بقا استکبار به حیات و بقا نظام جمهوری اسلامی وابسته است یعنی بقای استکبار در از بین رفت نظام جمهوری اسلامی است.
علم‌الهدی با اشاره به نوع دیگر بحران که بحران داخلی است عنوان کرد: وقتی نظام قدرت می‌یابد جریان‌های فرصت‌طلب درصدد استفاده بیشتر از این نظام بر می‌آیند که این بحران سخت‌تر از بحران نوع اول است چرا که در قدرت‌طلبان برای پول و قدرت سعی دارند بر گوشه‌ای از نظام دست یابند و با این کار استکبار نیز وارد نظام می‌شود.
وی به اهمیت نهاد کمیته امداد اشاره کرد و افزود: کمیته امداد نهاد مقدسی است که جریانات سیاسی و عناصر قدرت‌طلب ممکن است در مقام خود از هر سکویی برای پرش استفاده کنند و با توجه به اهمیت این نهاد آن را دست‌خوش نقشه‌های و رسیدن به آمال و اهداف خود کنند.
امام جمعه مشهد تاکید کرد: نفوذ اجتماعی کمیته امداد بر همه نهادها مسلم است و افرادی ممکن است از این نهاد به عنوان سکوی پرش در قدرت‌یابی استفاده کنند که مدیران باید توجه داشته باشند که تحت هیچ شرایطی اجازه ندهند عناصر سیاسی این نهاد را ملعبه قدرت‌یابی خود کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری به حساسیت کمیته امداد در شهرستان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: ما با یک سلسله مسائلی روبه‌رو هستیم که در مرکز وجود ندارد و حفظ صیانت کمیته امداد در شهرهای کوچک سخت‌تر است.
انتهای‌پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول