اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 ماهه نخست امسال صورت گرفت

پاسخگویی به 20 هزار تماس با سامانه سامد در قم

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد سامد در استان قم گفت: در سه ماهه نخست امسال به 20 هزار تماس شهروندان با سامانه سامد پاسخ داده شد.

پاسخگویی به 20 هزار تماس با سامانه سامد در قم

رضا صالحی در حاشیه برگزاری چهارمین جلسه مشورتی مدیران سامد دستگاه‌های اجرایی که در فرمانداری برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم از فعالیت سه ساله ستاد سامد به صورت رسمی و آزمایشی خبر داد.

وی افزود: ستاد سامد به صورت آزمایشی در سال 88 و به صورت رسمی در آبان ماه سال 89 افتتاح شد.

مسئول ستاد سامد در استان قم تاکید کرد: در تمام دستگاه‌های اجرایی رابطی تعیین شده که مسئولیت رسیدگی و پاسخگویی به مشکلات مردمی با همان دستگاه اجرایی را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 110 دستگاه هستند که به صورت الکترونیکی با سامانه سامد در ارتباط هستند و به مشکلات مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی کرده و پاسخ آن را به این ستاد در استان ارسال می‌کنند.

صالحی ابراز داشت: کارشناسان دستگاه‌ها تمام موارد ثبت شده در سامانه را رسیدگی و پس از بررسی پاسخ می‌دهند.

وی به نوع دیگری از ارتباط مردم با دولت اشاره و بیان کرد: گروه ارتباط و مشاوره پاسخگوی کسانی هستند که با شماره تلفن 111 تماس می‌گیرند.

سرپرست ستاد سامد در استان قم به بیان چگونگی رسیدگی به مشکلات مردم در سامانه سامد پرداخت و گفت: مردم می‌توانند در صورتی که با شماره 111 تماس گرفتند بعد از ساعت‌های حضور کارشناسان پیام خود را بعد از شنیدن صدای منشی تلفنی بگذارند و بعد از ثبت تماس و دریافت کد رهگیری از طریق همین شماره به پیگیری مشکل خود بپردازند.

وی از حضور کارشناسان برای شنیدن مشکلات مردمی و پاسخگویی به آنان خبر داد و بیان کرد: کارشناسان گروه ارتباطات و مشاوره موارد مطرح شده را بررسی و سپس پاسخ‌های لازم را می‌دهند.

صالحی تاکید کرد: مواردی که توسط کارشناسان بررسی می‌شود به دستگاه مربوطه ارجاع نخواهد شد و فقط در مواردی که تشخیص داده می‌شود حق شخص با ارجاع او به دستگاه ادا خواهد شد، به دستگاه مسئول معرفی می‌شود.

وی از مردم خواست در صورت داشتن هرگونه شکایت، نظر و یا پیشنهاد در رابطه با دولت با تلفن 111 تماس بگیرند.

سرپرست ستاد سامد در استان قم با بیان اینکه سیستم پیام‌گیر شماره 111 به صورت دائم فعال است گفت: این تلفن از ساعت 5 بعد از ظهر تا ساعت 7 و 30 دقیقه صبح روز بعد به صورت کامل بر روی پیام‌گیر است.

وی ساعات پاسخگویی کارشناسان به شهروندان را هر روز از ساعت 7 و 30 دقیقه صبح تا ساعت 17 عنوان کرد.

صالحی به برخی مشکلات مطرح شده در جلسه توسط رابطین دستگاه‌ها با سامانه سامد اشاره و بیان کرد: بخشی از مشکلات مربوط به نبود شخص متعهد و کارشناس برای رسیدگی به امور سامانه سامد در دستگاه‌های مختلف است که این مورد را به صورت کتبی به ریاست جمهوری اطلاع داده شده است.

وی ادامه داد: برای رسیدگی به این مسئله که دغدغه بیشتر دستگاه‌های مرتبط با ستاد سامد است ریاست جمهوری جلسات متعددی برگزار کرده و تا پایان سال امید می‌رود این مسئله نیز رفع شود.

سرپرست ستاد سامد استان قم محل استقرار این ستاد را در مجتمع ادارات عنوان کرد و گفت: کارشناسان سامد در استان قم از سطح علمی بالایی برخوردارند.

وی با اشاره به رضایت بالای مردم از سامانه سامد بیان کرد: سال گذشته تعداد 36 هزار تماس با تلفن 111 گرفته شد.

صالحی با تاکید بر اینکه رضایت مردم از این ستاد موجب تماس‌های بیشتری در این زمینه شده است عنوان کرد: در سه ماه نخست امسال 20 هزار تماس مردمی با شماره 111 به ثبت رسید.

وی تاکید کرد: در صورتی که مشکل مردم در ستاد سامد استان برطرف نشود سامانه ریاست جمهوری با شماره 6133 موارد را پیگیری می‌کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول