اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دنبال پیگیری خبر گروگان‌گیری در یکی از بیمارستان‌های اصفهان

رسانه‌ها ابزار احقاق حقوق بیماران یا حال‌گیری مسئولان

خبرگزاری فارس: این روزها باب شده برای برخی از بیماران به محض برخورد با مشکلی در بیمارستان‌ها از قدرت رسانه‌ها و انعکاس اخبار برای احقاق حق خود از مسئولان یا زمینه‌ای برای حال‌گیری این مسئولان استفاده می‌کنند.

رسانه‌ها ابزار احقاق حقوق بیماران یا حال‌گیری مسئولان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، دو روز پیش بود که فردی در تماس تلفنی با این رسانه عنوان کرد که یک گروگان‌گیری در بیمارستان سعدی اصفهان اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: همراه یک بیمار به دلیل اینکه قدرت پرداخت هزینه بیمارستان را نداشته و اجازه ترخیص بیمار را به وی ندادند، یکی از اعضای بیمارستان را به گروگان گرفت.

این فرد به غیر از این رسانه با تمام رسانه‌های دیداری، شنیداری و دیجیتالی اصفهان تماس می‌گیرد و خواستار انعکاس خبر مذکور می‌شود.

به دنبال پیگیری صحت یا سقم این خبر، تماسی با مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گرفته شد که وی اظهار کرد: بیمارستان سعدی یک بیمارستان خصوصی است و اگر هم صحت داشته باشد نظارت آن بر عهده ما نیست اما می‌توانید این موضوع را از سوی معاونت درمان دانشگاه علو مپزشکی پیگیر شوید.

مسئول روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی نیز با تایید حرف مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان عنوان کرد: بیمارستان سعدی یک بیمارستان خصوصی است و این موضوع تا زمانی که شکایتی نشود ارتباطی با این معاونت ندارند هر چند نظارت‌های سرزده از بیمارستان در برخی موارد صورت می‌گیرد.

اعتراض بیمار به بیمارستان، عنوان گروگان‌گیری گرفت

رئیس بیمارستان سعدی اصفهان که تنها مرجع پاسخ‌گویی به این موضوع بود در این راستا افزود: دو روز پیش همراه یکی از بیماران که هزینه ترخیص بیمار خود را نداشت به جای اینکه به مسئولان بیمارستان اعلام کند که من هزینه پرداخت ندارم و از راه مسالمت‌آمیز وارد شود با تمام اصحاب رسانه تماس گرفته و عنوان گروگان‌گیری را در این بیمارستان عنوان کرده است.

نازآفرین عبدالمحمدی با اشاره به اینکه اگر به بیمارستان مراجعه کنید، مشاهده می‌کنید که بسیاری از بیماران به صورت رایگان پذیرش می‌شوند و بخشی از هزینه آنها توسط خیران بهداشت و درمان و بخشی توسط خود بیمارستان تأمین می‌شود، اظهار کرد: در مورد این بیمار هم اگر اطلاع داده بود به طور قطع همان طور که 50 درصد هزینه درمان وی را خیران تقبل کردند مابقی را بیمارستان پرداخت می‌کرد.

وی ادامه داد: این بیمار که از ارتفاع سقوط کرده بود و برای عمل زانوی خود در این بیمارستان پذیرش شده بود، با هزینه سه میلیون تومانی عمل وی انجام گرفت که 1.5 میلیون آن را خیران پرداخت کردند.

رئیس بیمارستان سعدی اصفهان اضافه کرد: در صورتی که شخصی شکایتی از کادر بیمارستانی داشته باشد با مراجعه به بخش ریاست می‌تواند پیگیر موضوع شود و در صورتی که حق با بیمار باشد در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

به گزارش فارس، موضوع ترخیص نکردن بیمار به دلیل هزینه‌های‌ بیمارستانی مسئله‌ای نیست که بتوان منکر آن شد و اطمینان بدهیم که در آینده با چنین افراد روبه‌رو نمی‌شویم اما باید در این زمینه راهی برای آن اندیشید تا نه بیماری به فکر گروگان‌گیری بیفتد و نه بیمارستانی درمانده از پذیرش بیمارانی که عاجز از پرداخت هزینه‌های درمان هستند، وجود داشته باشد.

برخی از این نوع بیماران به قدرت رسانه‌ها بیش از دستگاه‌های قضایی معتقدند و اظهار می‌کنند که اگر قرار است نتیجه یک شکایت را در طول چندین سال شاهد باشیم و با صبوری و انتظار و پا دویی کردن به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم بهتر است از طریق رسانه‌ها وارد شد.

اینکه اکنون رسانه‌ها می‌توانند به انعکاس اخبار بپردازند یا اینکه راهی برای هر نوع درد و دلی یا سوء استفاده شخصی برای خالی کردن حب و بغض افراد باشند به طور حتم این گونه نبوده و نیست بلکه ابزاری است که بیش از اینکه وظیفه اطلاع‌رسانی را داشته باشد، نقش بیدارسازی مردم را بر عهده دارد که در بسیاری از مواقع به فراموشی سپرده می‌شود.

___________________

گزارش از عاطفه قلع‌ریز

____________________

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول