اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی:

خشک شدن دریاچه ارومیه آذربایجان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: خشک شدن دریاچه ارومیه دو استان آذربایجان‌شرقی و غربی را تهدید می‌کند.

خشک شدن دریاچه ارومیه آذربایجان را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی، مسعود محمدیان در همایش دوره آموزشی دو روزه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در تبریز نقش دو استان را در تامین امنیت غذایی منطقه حیاتی عنوان کرد.

وی با اشاره به تهدیدات صورت گرفته از جانب خشک شدن دریاچه ارومیه در این دو استان گفت: آموزش‌های پدافند غیرعامل به منظور بالا بردن توان سازمانی هر مجموعه در ارتباط با تعرض‌ها، خطرات و بحران‌های احتمالی به وجود آمده صورت می‌گیرد تا بتوان توان تشکیلاتی را افزایش داد و برای بالا بردن این توان شناسایی عوامل، ضروری است.

محمدیان با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی و تأمین امنیت غذایی اظهار کرد: از آنجا که تأمین غذای کامل و مناسب در همه زمان‌ها و مکان‌ها برای همه مهم است از یک طرف عوامل طبیعی از جمله طوفان، سیل و خشکسالی و پدیده‌های جوی تولیدات کشاورزی را تهدید می‌کند و از طرفی هم منابع اصلی تولید کشاورزی از جمله زمین و آب به شدت روز به روز در حال کاهش است، شناخت ویژگی‌های تهدیدات درحوزه جهاد کشاورزی امری ضروری است.

محمدیان ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع، دوره‌های آموزشی با هدف ایجاد و ارتقای سطح آمادگی‌ها و توانمندی‌ها و آشنایی مدیران و کارشناسان و سازمان‌های متبوع وزارت جهاد کشاورزی در مواجه با تهدیدات و بحران‌ها راه‌اندازی شد.

وی گفت: نخستین دوره‌های آموزشی اصول و مبانی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی در سال 89، برای 400 نفر از اعضای کمیته‌های پدافند غیرعامل جهاد کشاورزی در سطح استان و دومین دوره آن نیز در سال 90 برای 200 نفر با هدف آشنایی مدیران و اعضای کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرستان‌ها با مبانی و مفاهیم تئوری آمادگی سازمانی در برابر تهدیدات و بحران‌ها و نحوه پاسخ به بحران‌ها در سطح مقدماتی برگزار شد.

محمدیان ادامه داد: این دوره، سومین دوره تخصصی آن با هدف آشنایی مدیران و اعضای کمیته‌های پدافند غیرعامل و اتاق بحران جهاد کشاورزی دو استان مذکور با مفاهیم علمی آمادگی سازمانی در برابر تهدیدات و بحران‌ها و ارتقای توانمندی عملیاتی آنها در پاسخ به بحران‌ها با تاکید بر اتاق مدیریت بحران در سطح مدیران و کارشناسان ارشد دو سازمان برگزار شد.

رئیس کمیته پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی گفت: دوره جدید آموزش‌ها که سومین مجموعه دوره‌های آموزشی با ماهیت کسب آمادگی سازمانی در سال 91 است با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش مدیران و کارشناسان حوزه جهاد کشاورزی نسبت به برنامه آمادگی سازمانی برای پاسخ به تهدیدات و بحران‌ها و ارتقای توانمندی عملیاتی آنان در زمینه اجرای این برنامه برای اعضای کمیته پدافند غیرعامل در سطح 2 استان و مدیران منتخب جهاد کشاورزی شهرستان‌ها و کارشناسان منتخب استان‌ها برگزار شد.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی گفته می‌شود که مستلزم به کارگیری جنگ‌افزار و تسلیحات نبوده و ضمن توسعه و ارتقای ظرفیت‌های دفاعی، با کاهش آسیب‌پذیری و افزایش توان بازدارندگی موجب ارتقای ظرفیت مدیریت کشور در شرایط بحران ناشی از تهدید عمدی دشمن می‌شود و تردید در میل تهاجمی دشمن ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/آ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول