اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ارومیه در مجلس:

شاهد گسترش بیابان در آذربایجان‌غربی هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: در سال‌های اخیر شاهد گسترش بیابان در آذربایجان‌غربی هستیم.

شاهد گسترش بیابان در آذربایجان‌غربی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه نادر قاضی‌پور صبح امروز در چهارمین گردهمایی معاونان محیط زیست طبیعی سراسر کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های اخیر شاهد بر هم خوردن تعادل در میزان مراتع استان و دام‌هایی که از مراتع استان استفاده می‌کنند هستیم که این امر سبب گسترش بیابان‌های استان شده است.

وی با تاکید بر ایجاد تعادل در این زمینه، تصریح کرد: باید از ورود دام‌ها به ییلاق‌ها جلوگیری شود تا شاهد تعادل در این زمینه باشیم.

قاضی‌پور با بیان اینکه باید این موضوع در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام گیرد، افزود: دولت لایحه‌ای برای کنترل میزان دام موجود در مراتع ندارد و این امر کار را برای مسئولان اجرایی سخت می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه، ‌اعلام کرد: مشکل دریاچه ارومیه مشکل منطقه‌ای نیست بلکه این مشکل ملی بوده و توجه همه مسئولان را می‌طلبد.

وی با تاکید بر بهبود وضعیت حاکم بر دریاچه ارومیه، خاطرنشان کرد: 60 درصد دریاچه ارومیه خشک شده و روز به روز شاهد خشک شدن بخش بیشتری از دریاچه ارومیه هستیم.

قاضی‌پور با اشاره به تذکر کارشناسان درباره خشک شدن دریاچه ارومیه، گفت: بر اساس نظرات کارشناسی در سال‌های آینده این دریاچه به 5 هزار کیلومتر مربع شوره‌زار تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان استان به همراه مسئولان کشوری باید در راستای بهبود این وضعیت تلاش کنند، اظهار داشت: کمک به رهایی دریاچه ارومیه از وضعیت بحرانی باید دغدغه اصلی مسئولان باشد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول