اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست اعلام کرد

برگزاری جلسات مدیریت بحران دریاچه ارومیه با محوریت آذربایجان‌غربی

خبرگزاری فارس: معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: جلسات مدیریت بحران دریاچه ارومیه با محوریت آذربایجان‌غربی بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

برگزاری جلسات مدیریت بحران دریاچه ارومیه با محوریت آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه اصغر محمدی‌فاضل صبح امروز در چهارمین گردهمایی معاونان محیط زیست طبیعی کشور که در سالن جلسات هتل پارک ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: مقداری از آب دریاچه ارومیه به شکل‌های مختلف از مسیر‌هایی که به دریاچه وارد می‌شود تأمین شده است لذا ما درخواستمان از وزارت نیرو این بود که موضوع حق‌آبه دریاچه ارومیه در سال 91 بیشتر باشد.

وی تصریح کرد: ‌اصرار ما این است که اگر نیاز آبی دریاچه ارومیه 3 میلیارد متر مکعب است، با توجه به وضعیت دریاچه، وزارت نیرو تلاش کند که حداقل در سال 91 بتوانیم از سقف 3 میلیارد متر مکعب عبور کنیم.

معاون محیط طبیعی سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه در بحث دریاچه ارومیه مرتباً جلساتی تشکیل می‌شود، اعلام کرد: مهم‌ترین این جلسات ستاد مدیریت دریاچه ارومیه است که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود.

محمدی فاضل افزود: در آخرین جلسه که در خرداد ماه سال جاری تشکیل شد، استانداران سه استان آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی و کردستان حضور داشتند.

وی با اشاره به نتایج حاصل از این جلسه، خاطرنشان کرد: در این زمینه تصمیم‌گیری شد برنامه‌هایی برای حفاظت از دریاچه ارومیه در قالب یک ساز و کار برنامه‌ریزی و در 24 عنوان تبیین شد که در آن وظایفی برای دستگاه‌های اجرایی پیش‌بینی شد تا این برنامه‌ها به عنوان برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی در برنامه‌های کاریشان باشد.

محمدی فاضل با بیان اینکه دستور معاون اول رئیس جمهور در این زمینه در قالب کتابچه‌ای تهیه شده است، گفت: این کتابچه در اختیار دستگاه‌ها گذاشته شده است تا ملاک عمل آن‌ها باشد.

وی از برگزاری جلسات مدیریت بحران دریاچه ارومیه با محوریت آذربایجان‌غربی در محل استانداری این استان خبر داد و اظهار داشت: اولین جلسه در این زمینه را بعد از ماه مبارک رمضان برگزار خواهیم کرد.

محمدی‌فاضل با بیان اینکه دریاچه ارومیه معضل ملی است، ادامه داد: اعتقاد داریم بحث مدیریت و نجات دریاچه ارومیه فرآیندی مشارکتی است.

محمدی‌فاضل با بیان اینکه بحث دریاچه ارومیه فرآیند بلند مدت است، افزود: اقدامات کوتاه مدت برای نجات دریاچه ارومیه متصور نیستیم.

وی با بیان اینکه فرآیند مشارکتی و طولانی مدت با گام‌های مشخص برای نجات دریاچه ارومیه پیش‌بینی می‌شود، تصریح کرد: سه دستگاه تأثیرگذار در سطح ملی وجود دارد که شامل حفاظت از محیط زیست، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول