اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

قیمت تعرفه‌های پزشکی در گیلان عادلانه است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، میزان تعرفه‌های پزشکی در این استان را عادلانه دانست.

قیمت تعرفه‌های پزشکی در گیلان عادلانه است

حسن بهبودی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به وضعیت افزایش تعرفه‌های پزشکی در استان اظهار کرد: میزان تعرفه‌های پزشکی گیلان در سال 90 نسبت به دانشگاه‌های تیپ یک و استان‌های همجوار از جمله قزوین، مازندران و زنجان و ... از افزایش کمتری برخوردار بوده است.

وی افزود: طبق بند 5 ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه کشور، مرجع تعیین تعرفه‌های خدمات سلامت در بخش دولتی و غیردولتی، شورای عالی سلامت است.

این مسئول ادامه داد: به دلیل عدم تشکیل شوراهای مذکور، همچنان اختیار تعیین تعرفه‌ها و پیشنهاد آن به هیئت وزیران برای تأیید تصویب، با شورای عالی بیمه خدمات درمانی است که سال گذشته در گیلان تشکیل شد و تعرفه‌ها با موافقت استاندار به مراجع ذی‌ربط ابلاغ شد.

وی اضافه کرد: در صورت جلسه محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور آمده است که سقف تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی در خصوصی و مراکز استان‌ها و شهرستان‌های تابعه با توجه به وضعیت اجتماعی و اقتصادی منطقه و در سقف تعرفه‌های این تصویب‌نامه توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان و رئیس سازمان نظام پزشکی استان و یک نماینده از سازمان‌های بیمه‌گر پایه استان تعیین و پس از تایید استاندار ابلاغ می‌شود.

به گفته بهبودی، سال گذشته در 29 آبان ماه 90 در دفتر مدیرکل امور اجتماعی استاندار گیلان، نرخ خدمات تشخیصی و درمانی در بخش خصوصی و در بخش تکمیلی جراحی با بیمه درجه یک 335 هزار ریال، درجه دو 250 هزار ریال و درجه سه 225 هزار ریال بوده است.

وی افزود: طبق این تصویب‌نامه، جراحی آزاد (K) درجه یک 315 هزار ریال، درجه دو 230 هزار ریال و درجه سه 205 هزار ریال بوده است.

قائم مقام وزیر بهداشت در گیلان، با اشاره به اینکه این صورت جلسه تا زمان ابلاغ جدید تعرفه‌های پزشکی توسط استاندار گیلان معتبر است، خاطرنشان کرد: بیمارستان‌های خصوصی در تمام رشته‌های تخصصی باید با بیمه‌های تکمیلی قرارداد منعقد کنند.

وی، با بیان اینکه از 21 تیر جاری طبق مصوبه هیئت دولت و ابلاغ وزارت بهداشت 20 درصد نسبت به سال 90 تعرفه‌های پزشکی در کل کشور افزایش پیدا کرده است، یادآور شد: به طور یقین گیلان نیز که از این قانون تبعیت می‌کند، اما به عنوان یکی از قطب‌های بزرگ پزشکی کشور با تعرفه‌های پزشکی عادلانه مواجه بوده است.

بهبودی افزود: هزینه «K» جراحی در سال گذشته در بیشتر دانشگاه‌های کشور 35 تا 36 هزار تومان بود که این تعرفه در گیلان در بیمارستان درجه یک 335 هزار ریال بوده است.

وی، با اشاره به مناسب بودن دیگر تعرفه‌های پزشکی در  استان، تصریح کرد: هزینه اتاق‌های دو تخته برای هر نفر در گیلان 75 هزار تومان در سال 90 بود در حالی که در استان‌های همجوار یا دانشگاه‌های تیپ یک 155 هزار تومان بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به عادلانه بودن نرخ تعرفه‌های استان در دیگر زمینه‌های درمانی اضافه کرد: نرخ تخت ICU در مراکز فوق تخصصی و استان‌های همجوار 420 هزار تومان در تعرفه‌های پزشکی سال قبل اعمال شد در حالی که هر شب در استان صرفاً بابت تخت ICU مبلغ 180 هزار تومان از بیماران دریافت شد.

وی به افزایش 20 درصدی تعرفه‌های پزشکی در تیر ماه سال جاری از طرف هیئت دولت اشاره کرد و یادآور شد: امسال میزان تعرفه‌های پزشکی در گیلان نسبت به دانشگاه‌های تیپ یک و استان‌های همجوار به طور واضح در سال گذشته کمتر بوده و در راستای عدم آسیب‌پذیری و رفاه خدمات بهداشتی و درمانی مردم و ایجاد آرامش برای بیماران در زمینه پایین نگه داشتن تعرفه‌های پزشکی گام برداشته‌ایم.

بهبودی، با بیان اینکه امسال طبق مصوبه شورای عالی بیمه و توافق وزارت بهداشت افزایش 20 درصدی تعرفه‌ها نسبت به سال 90 جزو سیاست‌های دانشگاه علوم پزشکی گیلان است، خاطرنشان کرد: خارج از این چارچوب اگر تمام واحدهای درمانی در سطح استان افزایش تعرفه داشته باشند از نظر قانونی باید پاسخگو باشند و به مراجع ذی‌صلاح معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول