اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی سردار نقدی:

سونامی اعتیاد در راه است / مردم وارد صحنه شوند

خبرگزاری فارس: مشاور عالی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در طرح بسیج همه‌جانبه مبارزه با اعتیاد، اعتیاد را خوره‌ای به جان نظام دانست که اگر برای نابودی آن اقدام نشود در آینده‌ای نزدیک سونامی آن کشور را فرا خواهد گرفت.

سونامی اعتیاد در راه است / مردم وارد صحنه شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، امیر حسینی بعدازظهر امروز در همایش آگاه‌سازی در عرصه پیشگیری از اعتیاد در حسینیه عاشقان ثارالله عاشقان قائمشهر با نامناسب خواندن وضعیت کشور در رابطه با اعتیاد و مواد مخدر اظهار داشت: با وجود تلاش و انجام کارهای بزرگ در امر جلوگیری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر از سوی مسئولان، وضعیت اعتیاد در کشور به هیچ‌وجه در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی با اشاره به تاریخچه شروع اعتیاد و پیدایش نخستین شیره‌کش خانه‌ها در ایران از سال 1256 هجری شمسی بیان کرد: با افزایش تریاک، قانون جلوگیری از بروز اعتیاد در کشور از 135 سال پیش شروع شد.

حسینی با تاکید بر اینکه برنامه شیوع مواد مخدر در کشور از سوی استکبار از همان سال‌ها آغاز شده بود، تصریح کرد: این نقشه صهیونیست‌ها بود که با برتر خواندن نژاد خود در جهان تلاش کند تا نخست جمعیت 300 میلیونی شیعه جهان، مسلمانان و مسیحیان را در اولویت برنامه‌های خانمان‌سوز خود قرار دهد.

مشاور عالی سردار نقدی در طرح بسیج مبارزه با اعتیاد، اعتیاد را خوره‌ای به جان نظام دانست که اگر برای نابودی آن اقدام نشود در آینده‌ای نزدیک سونامی آن کشور را فرا خواهد گرفت.

حسینی با وخیم خواندن وضعیت اعتیاد در کشور گفت: با چراغ خاموش تلفات می‌دهیم، جوانان‌مان در گوشه و کنار شهر در حال پرپر شدن هستند، آمار بالای اعتیاد در شان نظام و 4 هزار شهید و 12 هزار جانباز جبهه‌های مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر نیست.

* 65 درصد معتادان کشور متاهلند

وی همچنین افزود: 65 درصد معتادان کشور متاهل هستند که همین عامل مهمی در ایجاد نگرانی در خانواده‌ها شده که بنا بر آمار 92 درصد جمعیت کشور در نگرانی از اعتیاد جوانان و خانواده‌هایشان به سر می‌برند.

وی بیشترین نگرانی خانواده‌ها و مسئولان را در این دانست که جوانان به مواد مخدر گرایش پیدا کرده‌اند و میانگین سن اعتیاد از 35 به 15 سال کاهش یافته است.

وی با اثرگذار خواندن اعتیاد در عدم تحقق مناسب سند چشم‌انداز اذعان کرد: اعتیاد با وجود تحمیل هزینه‌های هنگفت ناشی از مصرف مواد، زیان‌های جبران‌ناپذیر اجتماعی را بر پیکره جامعه تحمیل می‌کند.

این مسئول سرانه هزینه اعتیاد را در کشور 12 هزار میلیارد تومان ذکر و خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود هزینه‌های ناشی از مصرف و خرید مواد مخدر تا سال 93 به 18 هزار میلیارد افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به ارزانی و فراوانی مواد مخدر صنعتی و روانگردان در کشور که در صورت تقاضا کمتر از 20 دقیقه به دست خریدار خواهد رسید، تصریح کرد: خانواده‌ها هوشیار باشند، ماده صنعتی شیشه با مبلغ 2 هزار تومان در اختیار فرزندانشان قرار می‌گیرد بدون اینکه تا پنج سال اعتیاد مصرف کننده قابل تشخیص باشد.

وی 10 تا 15 درصد تصادفات جاده‌ای در کشور را ناشی از مصرف مواد مخدر دانست و از جمله آسیب‌های اجتماعی اعتیاد را فرار مغزها، نگرانی و افسردگی خانواده‌ها، از بین رفتن نهاد خانواده، نگرانی از اعزام دانشجو و سرباز به شهرهای پرخطر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه 50 درصد زندانیان کشور به مواد مخدر مرتبط هستند، تصریح کرد: دیگر زندان‌های ما جوابگوی معتادان و قاچاقچیان نخواهد بود.

حسینی همچنین با بیان تغییر نوع ماده مخدر از سنتی به صنعتی هشدار داد: این تغییر مواد از 83 درصد سنتی به 43 درصد مصرف مواد صنعتی و روند رو به رشد استعمال آنها، فاجعه‌ای است که همه را دچار سردرگمی کرد.

وی با تاکید بر اینکه امروز نوامیس ما در خیابان‌ها از سوی استعمال کنندگان مواد مخدر صنعتی در خطرند، بیان کرد: اگر اقدامی صورت نگیرد به علت گرانی مواد مخدر سنتی و ارزانی و وفور مواد مخدر صنعتی همه به سوی این مواد گرایش پیدا کرده و چراغ‌های خاموش فرزندان‌مان را در سونامی خویش خواهد بلعید.

وی علت شیوع مصرف شیشه در بین جوانان را ارزانی، فراوانی، افزایش لذت جنسی، تجارب حال خوش و انرژی‌زایی، لاغری، زیبایی و شادابی عنوان کرد و افزود: قیمت شیشه از 180 میلیون تومان به 5 میلیون تومان کاهش یافته که توطئه آشکاری علیه جوانان کشور است.

حسینی اظهار داشت: مواد مخدر و اعتیاد حربه دشمن علیه نظام است، همچون زمان جنگ، نخست باید مردم را هوشیار و آگاه کرد و نفرت به مواد مخدر را به حدی رساند که با وجود وفور، همچون سم از آن دوری کرد.

مشاور عالی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در طرح بسیج همه‌جانبه مبارزه با اعتیاد افزود: باید حزب‌الله را همچون زمان جنگ به عرصه کشاند تا مردم را در مقابل اعتیاد واکسینه کنند و مردم نیز با آگاهی از عواقب سوء این سرطان بدخیم به نجات جامعه برخیزند.

انتهای پیام/آ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول