اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد در سراسر فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس گفت: تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های فارس مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی مرکز ترک اعتیاد در سراسر فارس

معصومه فروتن امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: تا پایان سال جاری در تمام شهرستان‌های استان فارس مرکز ترک اعتیاد اقامتی میان‌مدت راه‌اندازی می‌شود.

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس افزود: این مراکز با حمایت سازمان بهزیستی و توسط بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: تاکنون 10 کمپ و مرکز ترک اعتیاد در استان فارس از سازمان بهزیستی مجوز گرفته‌اند که از این تعداد پنج کمپ در شیراز فعالیت می‌کنند.

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس تصریح کرد: سازمان بهزیستی این استان این آمادگی را دارد به متقاضیان احداث کمپ ترک اعتیاد در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل‌ها مجوز بدهد.

وی هدف از راه‌اندازی این مراکز را بهبودی افراد مبتلا به بیماری اعتیاد دانست و افزود: امید است با راه‌اندازی این مراکز ترک اعتیاد در آینده‌ای نزدیک شاهد جامعه‌ای عاری از افراد معتاد باشیم.

فروتن همچنین با اشاره به آمار مراجعه‌کنندگان به 10 کمپ ترک اعتیاد در سال گذشته بیان کرد: در سال گذشته بالغ  بر یک‌هزار و 260 نفر به 10 کمپ فعال ترک اعتیاد زیرپوشش سازمان بهزیستی مراجعه و خدمات دریافت کرده‌اند.

وی گفت: بیش از 16 هزار نفر نیز به مراکز درمان سرپایی زیر پوشش سازمان بهزیستی استان فارس مراجعه کرده‌اند.

فروتن در ادامه با اشاره به رایگان‌بودن خدمات مراکز درمانی زیر پوشش بهزیستی استان فارس افزود: 38 مرکز درمانی در استان فارس فعال بوده که فعالیت تمام آنها به صورت سرپایی و به طور کامل رایگان است.

معاون امور پیشگیری بهزیستی فارس در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری دوره آموزشی برای مشاوران تمام مراکز دولتی و غیردولتی سراسر این استان خبر داد و افزود: دوره آموزشی اختلالات گفتاری برای مشاوران مراکز دولتی و غیردولتی 26 تیرماه جاری در شیراز برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این همایش را ارتقای دانش مشاوران دانست و ابراز داشت: این دوره آموزشی بر اساس نیازسنجی‌های صورت گرفته و به منظور ارتقای دانش و به روز بودن اطلاعات مشاوران برگزار می‌شود.

فروتن در پایان تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت پیشگیری سازمان بهزیستی ارتقای دانش مراکز غیردولتی و تقویت آنها به منظور ارائه خدمات بیشتر به مراجعه‌کنندگان است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول