اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تعاون روستایی باشت خبر داد

عدم تعامل اداره غله کهگیلویه و بویراحمد با تعاون روستایی باشت

خبرگزاری فارس: هر ساله تعاون روستایی گندم کشاورزان باشتی را خریداری می‌کرد ولی طی دو سال اخیر 130 میلیون ریال این شرکت خسارت دید و هیچ کمکی از سوی اداره غلات استان در این مورد نشد.

عدم تعامل اداره غله کهگیلویه و بویراحمد با تعاون روستایی باشت

هوشنگ بابویی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در باشت اظهار کرد: برای پیشبرد اهداف شرکت تعاونی روستایی شهید بهشتی باشت و با توجه به حاصل‌خیز و پر درآمد بودن کشاورزی منطقه و کمک به کشاورزان طرح مکانیزاسیون کشاورزی را پیشنهاد کردیم.

بابویی اظهار کرد: با توافقات مسؤلان و همکاری اداره جهاد کشاورزی وسایل دنباله‌دار اوات کشاورزی خریداری شده است.

بابویی عنوان کرد: این دستگا‌ه‌ها شامل بزر‌کار کشت مستقیم گندم و ذرت، ساقه خرد کن، گاو آهن قلمی، سنگ جمع‌کن بزرگ و چند دستگاه دیگر به ارزش بیش از 10 میلیارد ریال خبر داد.

بابویی در ادامه به برخی مشکلات این دستگاه اشاره کرد و بیان داشت: قرار بر این بود سه دستگاه تراکتور و یک دستگاه کمباینی برای این شرکت تعاونی خریداری شود ولی به دلیل نداشتن سهم‌ آورده شرکت این دستگاه‌های مورد نیاز خریداری نشد.

بابویی ابراز داشت: با توجه به حاصل‌خیز بودن این منطقه برای کشت گندم و جو، مشکل خرید این محصولات در شهرستان باید برطرف شود.

این مسئول در ادامه گفت: به دلیل این که سیلوی آرد مارون و سیلوی آرد یاسوج  فاصله زیادی با این شهرستان دارند و کشاورزان قادر به پرداخت هزینه‌های زیاد جابجایی نیستند و نمی‌توانند محصولات خود را به شهر‌های اطراف ببرند، از این رو نیاز است توجه بیشتری به این موضوع شود.

بابویی با بیان این‌که باید دست سود‌جویان و دلالان در این مورد کوتاه شود، گفت: هر ساله تعاون روستایی این شهرستان گندم را از کشاورزان خریداری می‌کرد که متاسفانه طی دو سال اخیر این شرکت 130 میلیون ریال خسارت دید و هیچ ‌گونه کمکی از سوی اداره غله استان در این مورد صورت نگرفت.

بابویی تصریح کرد: این شرکت در نظر دارد در آینده نزدیک بازارچه‌ای را جهت رفاه حال مردم  احداث کند که در این بازارچه انواع محصولات کشاورزی به قیمت مناسب عرضه می‌شود.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول