اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس قضایی کل کشور خواستار شد

قانون افزایش حقوق کارکنان پزشکی قانونی اجرا شود

خبرگزاری فارس: بازرس قضایی کل کشور گفت: قانون فوق‌العاده خاص حقوق کارکنان پزشکی قانونی که پیرامون افزایش حقوق کارکنان این سازمان در مجلس تصویب شده است، به مرحله اجرا برسد.

قانون افزایش حقوق کارکنان پزشکی قانونی اجرا شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه حجت‌الاسلام سید سلمان ذاکر ظهر امروز در جمع خبرنگاران در ارومیه اظهار داشت: کارکنان پزشکی قانونی کشور در یکی از مشاغل سخت و زیان‌آور مشغول خدمت به هم‌وطنان هستند لذا تصویب چنین قانونی نشان‌دهنده این موضوع هست که مسئولان از شغل سخت و پرمشقت آنها درک کامل دارند.

وی ادامه داد: این قانون بعد از تصویب در مجلس شورای اسلامی به شورای نگهبان جهت بررسی ارجاع شده ولی هنوز برای اجرایی شدن ابلاغ نشده است، لذا امیدواریم بعد از تصمیم‌گیری شورای نگهبان، این قانون هرچه‌سریع‌تر به مرحله اجرا برسد.

ذاکر ادامه داد: دستگاه قضایی به معنای واقعی یک سیستم فنی و تخصصی است که با قوانین مختلف، مواد و تبصره‌های متعددی مدیریت می‌شود، به طوری که می‌توان گفت ارباب رجوع مجموعه قضایی متفاوت‌تر  از ارباب‌رجوع سایر دستگاه‌ها است ولی متاسفانه کمبود بودجه در سیستم پزشکی قانونی دیده می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود بودجه در سازمان پزشکی قانونی و در نهایت مشکلاتی نظیر تامین کادر پزشکی و فضای فیزیکی، فعالان این عرصه را دچار رنج مضاعف کرده است، به طوری که پاسخگویی به مردم و استعلامات قضایی به سختی امکان‌پذیر شده است؛ ولی با این وجود مسئولان این سازمان برای جلب رضایت مردم نهایت تلاش خود را می‌کنند.

ذاکر با بیان اینکه توجه ویژه ریاست قوه قضاییه و استاندار آذربایجان‌غربی را برای رفع چالش‌های سیستم قضایی در استان را نیاز داریم، اضافه کرد: نه‌تنها در پزشکی قانونی بلکه در اداره‌کل زندان‌ها و دادگستری نیز مشکلاتی دیده می‌شود که باید برای جذب نیروی کار فعال به ویژه قاضی اهتمام شود.

بازرس قضایی کل کشور بر لزوم تکیه بر نیروی تفکر به عبارتی ایده و نوآوری کارکنان سازمان‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: می‌توان از طریق آسیب‌شناسی موقعیت موجود، شناسایی تهدیدها، استفاده از امکانات بالفعل و بالقوه بستر را برای همکاری بیشتر و ارائه خدمات مطلوب‌تر فراهم کرد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول