اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سه ماهه‌ نخست سال جاری انجام شد

اعزام حدود 2 هزار و 400 مأموریت فوریت‌های پزشکی در شاهین‌شهر و میمه

خبرگزاری فارس: مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه گفت: در سه ماهه‌ نخست سال جاری، تعداد 2 هزار و 379 مأموریت فوریت‌های پزشکی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه انجام شد.

اعزام حدود 2 هزار و 400 مأموریت فوریت‌های پزشکی در شاهین‌شهر و میمه

محسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سه ماهه‌ نخست سال جاری، 2 هزار و 379 مأموریت را انجام داده است، اظهار کرد: این مأموریت‌ها شامل 720 مورد تصادفی و یک هزار و 659 مأموریت غیر تصادفی بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری‌های قلبی و داخلی، بیشترین آمار موارد غیر تصادفی را به خود اختصاص داده‌اند، افزود: در بهار امسال تعداد 19 حادثه‌ ویژه‌ اورژانسی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه رخ داد که یک مورد از آن مربوط به مسمومیت با منوکسیدکربن و 15 مورد مربوط به حوادث رانندگی با بیش از پنج مصدوم بوده است که در سه مورد، بر اثر واژگونی خودروی مینی‌بوس، هر کدام 20 مجروح برجای گذاشت.

مسئول امور پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان شاهین‌شهر و میمه تصریح کرد: واحد آموزش مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در سه ماه ابتدای امسال با برگزاری دوره‌های طرح بها، تعداد 134 نفر از گروه اصناف این شهرستان را با مهارت‌های احیای قلبی ریوی آشنا کرد.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های احیای پیشرفته برای 81 نفر از کارکنان بیمارستان گلدیس، اورژانس‌های مامایی برای 20 نفر از کارکنان 115 و دوره‌ احیا برای 15 نفر از امدادگران 115 شهرستان از دیگر اقدامات این مرکز بوده است.

رضوانی با اشاره به اینکه در مدت سه ماه ابتدای امسال، حوادث رانندگی در شهرستان شاهین‌شهر و میمه جان 10 نفر را گرفت، گفت: تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی شاهین‌شهر و میمه در این مدت موفق شدند سه مورد احیای موفق را به نام خود ثبت کنند و در یک مأموریت اورژانسی، جان مادر و نوزاد را نجات دهند.

وی یادآور شد: مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان شاهین‌شهر و میمه با برخورداری از هشت پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی شامل 6 پایگاه جاده‌ای و دو پایگاه شهری، 30 نفر پرسنل و یک اتاق فرمان فوریت‌های پزشکی در حال ارائه‌ خدمات به مصدومان حوادث و بیماران اورژانسی است.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول