اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلخال در مجلس خواستار شد

تعیین تکلیف اکتشاف نفت مغان تا پایان امسال

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: انتظار داریم با انتقال تجهیزات و امکانات زیرساختی مورد نیاز در این بخش تا پایان امسال اکتشاف نفت مغان تعیین تکلیف شود.

تعیین تکلیف اکتشاف نفت مغان تا پایان امسال

جلیل جعفری‌بنه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در مورد اکتشاف نفت مغان که به نظر می‌رسد ذخایر قابل ملاحظه‌ای نیز در آن منطقه باشد تنها مشکل پیش آمده بحث تحریم‌ها و عدم استقبال شرکت کرواسی برای انجام تعهدات است.

وی تصریح کرد: شرکت کرواسی نیز مشکل اصلی را تحریم نفتی ایران و کمبود امکانات زیرساختی برای استخراج و اکتشاف نفت مغان می‌داند که با پیشنهاد وزیر نفت قرار شده شرکت‌های داخلی در این کار ورود پیدا کنند.

نماینده مردم خلخال در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از معطل ماندن موضوع اتصال خط راه آهن اردبیل به شمال استان گفت: برای تکمیل شبکه ریلی استان به بخش‌های شمالی و اتصال آن به آن سوی مرزها وعده‌هایی داده شده اما همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده که از وزیر راه و شهرسازی خواسته‌ایم هر چه زودتر آن را تعیین تکلیف کند.

جعفری‌‌بنه وضعیت توسعه جاده‌های اصلی را در شأن مردم و استان ندانست و ابراز داشت: در توسعه جاده‌های ارتباطی به ویژه اصلاح جاده‌های خطرناک و کوهستانی ضعف مشهود است به طوری که ما یک جاده ارتباطی ایمن و با شرایط مطلوب را شاهد نیستیم.

وی مشکل تامین آب شرب مناطق روستایی، ضرورت توسعه بخش صنعت و معدن به ویژه صنایع خودروسازی، پتروشیمی و نفت و گاز و همچنین توسعه آموزش عالی را با وجود استعدادهای مناسب دانش‌آموزی و دانشجویی ضروری خواند و افزود: در تمام این حوزه‌ها می‌توانیم سرآمد کشور باشیم.

این نماینده مجلس توسعه انرژی را جزو اولویت‌ها برشمرد و گفت: ما با تقویت نیروگاه‌های سیکل ترکیبی و تقویت خط لوله 32 اینچ گاز قادر خواهیم بود انرژی مورد نیاز صنایع و واحدهای مختلف تولیدی را تامین کرده و در این بخش تحول‌آفرین باشیم.

وی در پایان سخنان خود پرهیز از هرگونه نگاه سنتی را به بخش توسعه علمی، پزشکی و درمانی یادآور شد و اظهار داشت: قادر هستیم با نگاه توسعه‌ای به بخش بهداشت و درمان به استان سالم جامعه تبدیل شود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول