اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام آشتیانی:

مردم به قرائت تفسیر قرآن اهتمام داشته باشند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم قم در مجلس گفت: امروز همه مردم باید حداقل یک دوره تفسیر قرآن را مطالعه کرده باشند.

مردم به قرائت تفسیر قرآن اهتمام داشته باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی چهارشنبه شب در مراسم سوگواری هیئت فرهنگی مذهبی فداییان ولایت در مدرسه عالی امام خمینی (ره) قم گفت: خداوند متعال انسان را از جمیع فرشتگان برتر آفریده است، در صورتی که انسان عبد حقیقی پروردگار خویش باشد.
وی خاطرنشان کرد: انسان برای گام نهادن در اعلی ملکوت باید از خدا و رسول و ائمه اطهار(ع) تبعیت محض داشته و همواره به دنبال انجام واجبات و ترک محرمات باشد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به معصوم بودن انبیای الهی از خطا و اشتباه تصریح کرد: تشکیک در عصمت پیامبران کفر و شرک است.
وی در ادامه برخی شبهات در خصوص عصمت انبیای الهی را پاسخ داد و گفت: انجام گناهان درباره هر کس نسبی بوده و گاه انجام کارهایی که برای مردم عادی فضیلت محسوب می‌شود، برای خواص و اولیا گناه و معصیت باشد.
آشتیانی در ادامه افزود: گناهان و معاصی که در قرآن به بعضی از پیامبران نسبت داده شده است، در حقیقت ترک اولی بوده و آنها از گناهان و سرپیچی از فرامین الهی معصوم هستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت گسترش درک و فهم آیات نورانی قرآن کریم در جامعه به ویژه در میان نسل جوان و نوجوان تاکید کرد و گفت: امروز همه مردم باید حداقل یک دوره تفسیر قرآن را مطالعه کرده باشند.
نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: آشنایی با آموزه‌ها و مباحث قرآنی در جامعه امروزی یک ضرورت اجتناب ناپذیر بوده و مسئولان باید آیات وحی و روایات اهل بیت(ع) را در همه شئون زندگی مردم وارد کنند.
وی تصریح کرد: ما باید حکمت آیات و روایات را تا حدودی بدانیم و نسبت به دین و مکتب خود آگاهی و بصیرت داشته باشیم تا دین و ایمان ما کورکورانه نباشد و نسبت به خدا و پیامبر و ائمه اطهار (ع) معرفت داشته باشیم.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول