اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن استان سمنان خبر داد:

برگزاری بیش از 3 هزار دوره آموزشی قرائت قرآن در سمنان

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری 3 هزار و 158 دوره آموزشی قرائت قرآن کریم در این استان خبر داد.

برگزاری بیش از 3 هزار دوره آموزشی قرائت قرآن در سمنان
محمد دلالی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان به فعالیت‏های دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اشاره کرد.
وی اظهار داشت: از اواسط سال 1380 و با توجه به نگرش جدید مورد نظر سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و با هدف بازنگری و ارتقای سطح کمی و کیفی برنامه‏ها، فعالیت‌های قرآنی این اداره کل با توجه به نیاز استان سمنان به حرکت‌های نوین و زیربنایی پرداخته است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان تصریح کرد: با عنایت به ضرورت بسط و توسعه فرهنگ انسان‏ساز قرآن، به عنوان یکی از مهم‏ترین و موثرترین رسالت‏های فرهنگی تبلیغی، دارالقرآن الکریم این اداره کل از سال 1380 تا 1389 به برگزاری 3 هزار و 158 دوره آموزشی قرائت، 12 دوره آموزشی حفظ و 829 دوره آموزشی ترجمه، مفاهیم و تفسیر قرآن اقدام کرده است.
دلالی حمایت از جلسات و موسسات قرآنی در استان سمنان برای گسترش زمینه‏های مشارکت مردم در توسعه و ترویج فعالیت‏های قرآنی را بسیار حائز اهمیت دانست.
وی افزود: در 10 سال گذشته، 175 مورد حمایت از موسسات و جلسات قرآنی با اعتباری بالغ بر 210 میلیون و 500 هزار ریال صورت گرفته است.
دلالی گفت: همچنین در این راستا 5 هزار و 614 جلد قرآن به صورت هدیه و یارانه‌ای در استان سمنان توزیع شده است.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به برگزاری دوره‏های آموزشی قرائت و حفظ قرآن کریم، اظهار داشت: این دوره‏ها با هدف ارتقای سطح مربیان قرآن برگزار شده است.
وی با تاکید بر آموزش قرآن از دوران کودکی به فرزندان افزود: آموزش مفاهیم بلند این کتاب آسمانی از همان دوران کودکی به فرزندان باعث می‏شود که جامعه از بسیاری بلایا و آسیب‏های اجتماعی به دور بماند.
دلالی اظهار داشت: در این راستا، 171 دوره آموزشی قرآن در دهه اخیر برای کودکان پیش‏دبستانی استان سمنان برگزار شده است.
وی برگزاری 718 دوره آموزشی کارکنان دولت، 63 دوره تربیت نیروی متخصص و 271 محفل انس با قرآن کریم را از دیگر فعالیت‏های دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان در 10 سال گذشته عنوان کرد.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان همچنین برگزاری جشنواره و مسابقات قرآنی را یکی از ابزارهای ترویج فرهنگ قرآنی و شناساندن آن در بین جوانان عنوان کرد.
دلالی خاطرنشان کرد: با این هدف از سال 1380 تا 1389، 94 جشنواره و مسابقات قرآنی در این استان برگزار شده است.
انتهای پیام/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول