اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بهزیستی دشتستان:

15 هزار نفر در دشتستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند

خبرگزاری فارس: رئیس بهزیستی دشتستان گفت: 15 هزار نفر در دشتستان زیر پوشش خدمات متنوع اداره بهزیستی این شهرستان قرار دارند.

15 هزار نفر در دشتستان زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان علیرضا هوشیار شامگاه یکشنبه در نشستی خبری به مناسبت هفته بهزیستی در شهرستان دشتستان اظهار داشت: حمایت از اقشار ناتوان و معلولین جامعه از فعالیت‌های ارزشمندی است که بهزیستی در سراسر کشور به آن همت گمارده است.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان خاطر نشان کرد: در شهرستان دشتستان در زمینه‌های مختلفی نیاز به فعالیت وجود دارد که بهزیستی با تمام توان برای برطرف کردن آنها تلاش کرده است.

هوشیار با اشاره به برخورداری 15 هزار نفر در دشتستان از خدمات بهزیستی بیان کرد: در شهرستان دشتستان بیش از 15 هزار نفر در قالب گروه‌های توانبخشی، اجتماعی، پیشگیری و سالمندان از خدمات پوششی و حمایتی این اداره استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: پرداخت مستمری به منظور حمایت از خانوارهای نیازمند زیر پوشش یکی از فعالیت‌های بهزیستی است و در شهرستان دشتستان 2 هزار و 538 خانوار مستمری‌بگیر بهزیستی وجود دارد.

این مسئول یادآور شد: 10 نمایندگی و مرکز فعال خدمات بهزیستی در سطح شهرستان خدمات را به مددجویان ارائه می‌کنند که دو مرکز طلوع و اورژانس اجتماعی شهر برازجان از جمله مهم‌ترین مراکز بهزیستی در این شهرستان هستند.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان، توانمندسازی را محور برنامه‌های بهزیستی ذکر کرد و بیان داشت: محور تمام برنامه‌های بهزیستی توانمندسازی است که این مهم عرصه‌های مختلفی را شامل می‌شود که برای تحقق آنها تلاش می‌کنیم.

هوشیار آموزش را پیش‌نیاز توانمندسازی در اشتغال دانست و ادامه داد: توانمند‌سازی در عرصه مسکن، تحصیل، راهنمایی و مشاوره و اشتغال که پیش‌نیاز آن توانمندسازی در عرصه‌های آموزشی است از مسائل مهمی است که در مقوله توانمندسازی در رأس دستورات بهزیستی قرار دارد.

وی اضافه کرد: اساس کار بهزیستی تلاش برای بهتر زیستن گروه هدف است و در این ارتباط علاوه بر این سازمان حمایتی، بخشی از خدمات توسط دستگاه‌های غیر دولتی و NGO ها انجام می‌شود.

هوشیار ادامه داد: مراکز توانبخشی، خانه‌های سالمندان، مهدهای کودک، پایگاه‌های اجتماعی حوزه پیشگیری، مؤسسه‌های خیریه و دفاتر مشاوره و راهنمایی قبل از طلاق از اینگونه مراکز غیردولتی بهزیستی هستند که در شهرستان دشتستان شاهد فعالیت ایشان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری از تمام ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت مددجویان استفاده می‌کنیم و فرصت‌ها را هدر نخواهیم داد.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول