اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس خبر داد

فعالیت 102 مرکز توان‌بخشی در فارس

خبرگزاری فارس: معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس گفت: 102 مرکز توان‌بخشی در استان فارس به مراجعه‌کنندگان خدمات ارائه می‌دهند.

فعالیت 102 مرکز توان‌بخشی در فارس

 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حوریا حسین‌پور بعد از ظهر امروز در آستانه هفته بهزیستی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای ایجاد رفاه اجتماعی معلولان، فقط مناسب‌سازی اماکن و معابر کافی نیست بلکه باید ذهن‌ها نیز در این زمینه مناسب‌سازی شود.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس گفت: آنچه امروز واقعیت توان‌بخشی بوده فرآیند بسیار پیچیده‌ای است که منجر به توانمندسازی افراد می‌شود.

وی افزود: نگرش‌های منفی نسبت به معلولان نسبت به قبل تا حد بسیاری اصلاح شده است اما هنوز باید برای محو کامل آن تلاش کرد.

حسین‌پور در ادامه تعداد معلولان این استان را بالغ بر 86 هزار نفر اعلام کرد و افزود: این معلولان در قالب معلولان شنوایی، جسمی حرکتی، روانی مزمن و ... قرار دارند.

وی با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی از دانش‌آموزان و دانشجویان معلول تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر 7 هزار و 500 دانش‌آموز و دانشجوی معلول زیر چتر حمایت بهزیستی قرار دارند.

وی ادامه داد: بیش از 56 هزار نفر از معلولان این استان نیز زیر پوشش حمایت بیمه‌ای سازمان بهزیستی قرار دارند.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس با اشاره به فعالیت مراکز توان‌بخشی در استان فارس خاطرنشان کرد: در حال حاضر 102 مرکز توان‌بخشی به معلولان این استان خدمات ارائه می‌دهند.

معاون امور توان‌بخشی سازمان بهزیستی فارس در ادامه بر ضرورت فرهنگ‌سازی عمومی به منظور رعایت حق و حقوق معلولان توسط مردم تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رایگان بودن خدمات دولتی سازمان بهزیستی به جامعه هدف این سازمان به ویژه معلولان خبر دارد و بیان کرد: در هفته بهزیستی جامعه هدف می‌توانند از خدمات بهزیستی به صورت رایگان استفاده کنند.

حسین‌پور با تأکید بر توجه مسئولان به ایجاد مناسب مبلمان شهری برای معلولان تصریح کرد: در حال حاضر 2 هزار و 400 نقطه شهری، عمومی و آموزشی در راستای ایجاد مناسب‌سازی شناسایی شده‌اند که با همکاری سایر سازمان‌ها و نهادها در حال پیگیری است.

وی افزود: باید توجه داشت که مناسب‌سازی محیط شهری حاصل فرآیند تعاملی است که باید سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی مانند آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، شهرداری‌ها و سیستم حمل و نقل عمومی با یکدیگر داشته باشند.

به گزارش فارس، هفته بهزیستی با پیام توانمندسازی با رویکرد حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی از 25 تیر ماه آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول