اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

بخش نوزادان و اطفال بیمارستان امام حسین(ع) زنجان افتتاح شد

خبرگزاری فارس: بخش نوزادان و اطفال و بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با حضور مسئولان به بهره‌برداری رسید.

بخش نوزادان و اطفال بیمارستان امام حسین(ع) زنجان افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از بخش‌های جدیدالتاسیس و توسعه داده شده این بیمارستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: راه‌اندازی بخش‌های جدید در بیمارستان امام حسین(ع) در راستای استانداردسازی فضای این بیمارستان انجام شده است.

عباس مرتضوی با اشاره به اینکه فضای قبلی بخش نوزادان 44 تا 45 مترمربع بود، افزود: فضای جدید احداث شده برای نوزادان 145 مترمربع یعنی سه برابر محیط قبلی است.

وی گسترش فضای نوزادان را در راستای کاهش استرس مادران و همچنین فراهم‌شدن امکان حضور آنها در کنار کودکان خود اعلام کرد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان تصریح کرد:مقایسه آمار مرگ و میر سه ماهه نخست سال جاری نوزادان متولد شده در این بیمارستان با سه ماهه نخست سال گذشته نشان از کاهش یک پنجمی آن دارد.

وی بخش نوزادان احداث شده در بیمارستان امام حسین (ع) را دارای تخت‌های nicu اعلام کرد و افزود: این بخش ظرفیت داشتن شش تخت برای مراقبت‌های ویژه نوزادان را دارد.

مرتضوی با اشاره به بهره‌برداری از بخش اطفال در ‌‌‌‌بیمارستان امام حسین (ع) زنجان اضافه کرد: با توجه به گسترش فضای بخش اطفال امکان تفکیک مادران از کودکان در این بخش به وجود آمده است.

وی تفکیک مادران و کودکان را موجب کنترل شیوع بیماری‌ها به ویژه بیماری‌های عفونی اعلام کرد.

رئیس بیمارستان امام حسین (ع) زنجان با اشاره به اینکه بخش ICU این بیمارستان نیز در مرحله تجهیز بیمارستانی است، ادامه داد: راه‌اندازی و تجهیز این بخش‌ها با رعایت همه جوانب صرفه‌جویی در بودجه‌ای انجام شده است.

وی مبلغ هزینه شده برای راه‌اندازی و تجهیز بخش‌های جدیدالتاسیس بیمارستان امام حسین(ع) را حدود یک میلیارد ریال اعلام کرد.

مرتضوی در پاسخ به سؤالی درباره خرید دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان امام حسین (ع) گفت: با توجه به موافقت دانشگاه علوم پزشکی با درخواست خرید دستگاه سی‌تی اسکن، زیر ساخت‌های لازم برای نصب دستگاه هم آماده شده است.

وی تاکید کرد: مجوز نهایی خرید دستگاه سی‌تی اسکن برای بیمارستان امام حسین(ع) زنجان باید در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به تصویب شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول