اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور کاهش خطاهای پزشکی صورت می‌پذیرد

اجرای طرح ثبت خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه همدان

خبرگزاری فارس: مدیر بیمارستان‌ فاطمیه همدان با اشاره به کاهش خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه گفت: در این راستا طرح ثبت خطاهای پزشکی در این بیمارستان انجام می‌شود.

اجرای طرح ثبت خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه همدان

زهره آب‌آب‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از کاهش خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه همدان خبر داد و اظهار کرد: موضوع ثبت خطاهای پزشکی با هدف ارزیابی حوادث در راستای یادگیری، تشخیص و درمان یک مشکل عمده در طراحی و کارکرد سیستم است.

به گفته وی، طرح ثبت خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه همدان به منظور پیدا کردن مقصر و اعمال تنبیه و سرزنش نیست بلکه در راستای تشخیص و رفع خطاهای احتمالی است.

مدیر بیمارستان‌ فاطمیه همدان با بیان اینکه خطاهای پزشکی در بیمارستان فاطمیه در دو مرحله برنامه‌ریزی و در مرحله اجرا است، گفت: در مرحله برنامه‌ریزی به علت کمبود دانش و اطلاعات پزشکان در زمینه وضعیت بیمار، روش‌های درمان و تجویز دارو است.

به گفته وی، خطاهای پزشکی در مرحله اجرا به صورت غیر عمد در حین انجام فعالیت‌های بالینی رخ می‌دهد.

آب‌آب‌زاده عنوان کرد: در حال حاضر همه خطاهای بیمارستانی به صورت فردی و یا از طرف مسئول مربوطه و از طریق صندوق‌های نصب شده در قسمت‌های مختلف بیمارستان به دفتر حاکمیت بالینی جمع‌آوری می‌شود.

وی ابراز داشت: تحلیل خطاهای صورت گرفته در بیمارستان با هدف یادگیری و به اشتراک‌گذاری نتایج حاصل از آن در جلسه‌ای با حضور مسئولان بخش‌ها و واحدها، طرح و به همه بخش‌ها و واحدها ارسال می‌شود.

مدیر بیمارستان‌ فاطمیه همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح افرادی که در ارسال خطاها همکاری بیشتری داشته باشند از طرف مدیریت بیمارستان مورد تشویق قرار می‌گیرند که هدف از این مهم نیز فرهنگ‌سازی انعکاس خطاهای پزشکی و بیمارستانی است.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول