اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی صورت می‌گیرد

فعالیت نسل سوم تلفن‌های همراه شهریور امسال در خراسان‌شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی گفت: نسل سوم تلفن‌های همراه شهریور امسال با حمایت سازمان تأمین اجتماعی در استان راه‌اندازی می‌شود.

فعالیت نسل سوم تلفن‌های همراه شهریور امسال در خراسان‌شمالی

محمود تمنانلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: بر اساس برنامه قرار است تا 16 سایت بی.تی.اس برای راه‌اندازی اپراتور سوم تلفن همراه در بجنورد نصب شود.

وی با اشاره به اینکه این تلفن‌های همراه قادر به سامانه کنترل تصویری هستند، گفت:‌ ثبت‌نام از شهروندان هم‌زمان در شهریور امسال آغاز می‌شود.

تمنانلو با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار در کشور سهامدار واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی در کشور است، افزود: در خراسان‌شمالی دو واحد پتروشیمی و کارخانه سیمان وابسته به شرکت شستا از واحدهای زیرمجموعه این سازمان است.

وی سرمایه‌گذاری در بخش‌های دارای صرفه اقتصادی را از رویکردهای سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و گفت:‌ سرمایه‌گذاری در یکی از بخش‌های استان از برنامه‌ها بوده که موضوع در حال پیگیری است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه 18 نوع خدمات در تأمین اجتماعی ارائه می‌شود، افزود: بیمه تأمین اجتماعی یک آرامش و بهره‌وری را در حوزه صنعت، تولید و اشتغال فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه برای توسعه بیمه تأمین اجتماعی بیمه‌کردن نیروها در کارگاه‌ها اجباری است، گفت: بر همین اساس طبق قانون باید تمام افراد مشمول در کارگاه‌ها از بیمه بهره‌مند شوند.

تمنانلو فرار بیمه‌ای در خراسان‌شمالی را قابل توجه دانست و افزود: با این وجود بازرسی‌های منظم از سطح کارگاه‌ها انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود 45 نوع بیمه تأمین اجتماعی خاطرنشان کرد: بیمه رانندگان، بیمه خبرنگاران، بیمه نویسندگان، بیمه قالی‌بافان، بیمه زنبورداران و ... در این حوزه طبقه‌بندی شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی با یادآوری این موضوع که صندوق تأمین اجتماعی یک موسسه عمومی بوده که زیر نظر دولت و از محل حق بیمه تأمین می‌شود، گفت: منابع این صندوق مربوط به بیمه شده‌ها بوده و در واقع سرمایه تأمین اجتماعی مربوط به حق‌الناس بوده از این رو باید در صرف هزینه‌ها رعایت حق اعضای سازمان لحاظ شود.

وی بیمه تأمین اجتماعی را یکی از وظایف دولت‌ها در امنیت اجتماعی و فردی عنوان کرد و گفت: تأثیر بیمه در توسعه پایدار، امنیت، اقتصاد اجتناب ناپذیر بوده و سازمان تأمین اجتماعی در این زمینه پیشرو است.

تمنانلو تعهدات تأمین اجتماعی را نیز برشمرد و افزود: درمان، مستمری بازنشستگان، از کار افتادگی، مقرری بیمه بیکاری، مقرری زایمان، کمک پزشکی، کمک هزینه ازدواج، کمک هزینه اولاد، نقص عضو از جمله این تعهدات بوده که تأمین اجتماعی در این زمینه متعهد است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در رابطه با تعداد کارگاه‌های موجود در خراسان‌شمالی که حق بیمه پرداخت می‌کنند، گفت: ‌10 هزار و 398 کارگاه در سطح استان فعال بوده که طبق قانون باید کارکنان آن از بیمه برخوردار شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان‌شمالی اظهار کرد: برای آنکه حقوق پرسنل در این کارگاه‌ها حفظ شود، بازرسی‌های مکرر و منظم از سوی تأمین اجتماعی استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول