اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی خبر داد

بهره‌مندی 60 درصد جمعیت از پوشش تلفن همراه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی گفت: 60 درصد جمعیت روستایی استان از پوشش تلفن همراه بهره‌مند هستند.

بهره‌مندی 60 درصد جمعیت از پوشش تلفن همراه

محمد سالاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد همچنین میزان برخورداری جمعیت استان از امکانات مخابراتی را 9/99 برشمرد.

سالاری همچنین تعداد شماره‌های مشغول به کار تلفن همراه در خراسان‌شمالی را 335 هزار و 855 مورد عنوان کرد و افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان 32/39 است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های توسعه و واگذاری تلفن ثابت و تلفن همراه شاخص‌های ضریب نفوذ تلفن همراه در خراسان‌شمالی در آینده نزدیک رشد یافته و به میانگین کشوری خواهد رسید، گفت: هم‌اکنون 18 شهر در این استان زیرپوشش تلفن همراه قرار دارند.

به گفته سالاری هزار و 508 کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان زیرپوشش خطوط تلفن همراه قرار داشته و امکان برقراری ارتباط را با سایر نقاط برقرار می‌کند.

سالاری همچنین تعداد سایت‌های بی.تی.اس در این استان را 250 سایت برشمرد و یادآور شد: نصب سایت‌های بی.تی.اس در برخی از نقاط کور ارتباطی خراسان‌شمالی در برنامه کاری این شرکت قرار دارد.

وی  در بخش دیگری میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی استان از امکانات مخابراتی را 8/99 درصد خواند و اظهار کرد: 7/99 درصد جمعیت استان نیز از نعمت تلفن ثابت بهره‌مند هستند.

مدیرعامل شرکت مخابرات خراسان‌شمالی با اشاره به بهره‌مندی 4/99 درصد جمعیت روستایی خراسان‌شمالی از تلفن ثابت افزود: 81 درصد جمعیت استان نیز از پوشش تلفن همراه برخوردارند.

خراسان‌شمالی با دارا بودن هفت شهرستان، 843 هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول