اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:

استفاده زیاد از تلفن همراه تومور مغزی می‌آورد

خبرگزاری فارس: محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تومورهای مغزی یکی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که بر اثر استفاده بیش از حد از تلفن همراه در افراد به وجود می‌آید.

استفاده زیاد از تلفن همراه تومور مغزی می‌آورد

مسعود جوانبخت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: احتمال ابتلا به تومورهای مغزی در همان سمت از مغز که تلفن همراه بیشتر استفاده می‌شود بین 40 تا 270 درصد افزایش می‌یابد.

وی بیان داشت: احتمال ابتلای کاربران تلفن‌های همراه به این عارضه، که در طول عمر خود به مدت 2 هزار ساعت از تلفن همراه استفاده کرده‌اند به مراتب افزایش می‌یابد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: اگر چه در یکی از بررسی‌های پژوهشی نشان داده شد که کاربرد تلفن همراه افزایشی در خطر ابتلا به تومور در استفاده‌ کننده نداشته، اما در همین تحقیقات اثبات شد که تومور در مبتلایان به تومورهای مغزی که کاربر تلفن همراه هم هستند نسبت به کسانی‌ که از تلفن همراه استفاده نمی‌‌کردند، بزرگ‌تر است.

وی ادامه داد: در زمان ارسال امواج از تلفن همراه، قدرت امواج مغزی موسوم به «امواج آلفا» در درون مغز تا حد بسیاری افزایش می‌یابد و تأثیر منفی امواج تلفن‌های همراه بر امواج آلفا، به اندازه‌ای است که علاوه بر بروز نوسان در میزان هوشیاری افراد و مختل کردن فعالیت‌های ذهن آنها، برخی تغییرات مشخص را در نحوه رفتار و تعاملات انسان به وجود می‌آورد.

*‌تومور سرطانی در کاربران تلفن همراه بزرگ‌تر بیش از سایر گروه‌هاست

جوانبخت گفت: تحریک‌پذیری سلول مغزی در مبتلایان به بیماری‌هایی مانند صرع بیشتر مشهود است و می‌توانند به طور بالقوه تحت تأثیر قرار گیرند.

وی اضافه کرد: نتایج مطالعه اینترفون سازمان بهداشت جهانی که بر روی یک هزار و500 بیمار سرطان مغزی در انگلیس و کشورهای اروپای شمالی انجام گرفت، خبر از افزایش قابل توجه خطر ابتلا به سرطان مغزی در همان قسمت از سر بیمارانی که تومور وجود دارد، به دلیل استفاده بیش از 10  سال از تلفن همراه داد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: تأثیرگذاری تلفن‌های همراه حتی در حالت خاموش، امری عجیب و در عین حال هشداردهنده است.

*تأثیر امواج تلفن همراه 30 دقیقه قبل از خواب آلزایمر ایجاد می‌کند

وی ادامه داد: زمان و کیفیت به خواب رفتن در افرادی که بیش از سایران با تلفن‌های همراه در تماس نزدیک هستند، پایین‌تر از حد عادی است.

جوانبخت با اشاره به اینکه استفاده ‌کنندگان از تلفن همراه اگر 30 دقیقه پیش از آنکه به خواب روند تحت تأثیر امواج این تلفن‌ها قرار گیرند فعالیت مغز آنها دچار تغییرات زیادی می‌شود، افزود: تغییرات در فعالیت‌های مغزی سبب دیدن خواب‌های آشفته در افراد می‌شود که این امر سبب بروز بیماری آلزایمر می‌شود.

وی گفت: اثرات مضر ناشی از استفاده کوتاه‌مدت از تلفن همراه بر روی مغز و کارکرد سلول‌های بدن افراد بزرگ‌سال منتفی است و این در حالی که محققان هشدار دادند مطالعات بیشتری در مورد کودکان و افرادی که به مدت 15 سال (که مدت زمان لازم برای ظهور عارضه است) در معرض امواج تلفن همراه بوده‌اند، ضروری است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول