اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی اصفهان:

نگهداری 24ساعته گوشت در یخچال تهدید تب کریمه کنگو را رفع می‌کند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان گفت: در صورتی که گوشت خریداری شده 24 ساعت در یخچال بماند، تهدید تب کریمه کنگو را رفع می‌کند.

نگهداری 24ساعته گوشت در یخچال تهدید تب کریمه کنگو را رفع می‌کند

سید رضا موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر 32 کشتارگاه در سطح استان اصفهان که کمتر از انگشتان دست مجهز به یخچال‌های سرمایشی هستند و این سبب شده که نتوانیم به راحتی مسئله تب کریمه کنگو را کنترل کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا هنوز کشتارگاه‌ها به یخچال مجهز نیستند، ادامه داد: شهرداری متولی اصلی این امر است و ما تنها یک ناظر بر امر بهداشت کشتارگاه‌ها هستیم که با قرار دادن یک مسئول فنی در کشتارگاه‌ها این کار را به انجام رساندیم.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان تصریح کرد: تا زمانی که در شهرداری‌ها اراده‌ای برای اصلاح کشتارگاه‌ها نباشد من به عنوان یک ناظر نمی‌توانم 32 مرکز را به تعطیلی بکشانم اما اگر دو، سوم از این کشتارگاه‌ها اصلاح شود می‌توان یک، سوم دیگر را تعطیل کرد.

وی از تعطیل کردن 17 کشتارگاه غیر بهداشتی در طول اجرای طرح اصلاح ساختار کشتارگاه‌ها خبر داد و افزود: به دنبال ساخت پنج کشتارگاه جدید در شهرستان‌های مختلف اصفهان از جمله شاهین‌شهر، فلاورجان، خمینی‌شهر و گلپایگان هستیم که به دنبال آن 10 تا 15 کشتارگاه سنتی را می‌توان تعطیل کرد.

موسوی تاکید کرد: از 32 کشتارگاه موجود، 26 کشتارگاه زیر نظر شهرداری اصفهان است و 22 شهرداری تحت نظر بخش‌های خصوصی است.

وی با بیان اینکه اگر مسئولان شهرداری همان‌گونه که اهتمام به کاشتن گل و ساخت جاده‌های داخل شهری برای سلامت روان مردم می‌کردند به سطح بهداشت کشتارگاه‌ها هم اهمیت می‌دادند می‌توان سطح بهداشت عمومی را بالا برد.

مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی اصفهان  گفت: مسئولان شهرداری باید دید بهداشتی پیدا کنند اما این در حالی است که بیشتر به اموری می‌پردازند که جنبه تبلیغاتی دارد.

وی اضافه کرد: برخی از قصابی‌ها کشتار دام خود را به جای اول صبح نزدیک مغرب انجام می‌دهند و تا فردا صبح در یخچال نگهداری می‌کنند و این یک اقدام خوبی است که از سوی آنها انجام گرفت اما این در حالی است که در بعضی از شهرستان‌های قصابی‌ها زیر بار آن نرفتند.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول