اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان خبر داد

کمبود نیروی گشت بازار در هرمزگان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به اینکه کمبود نیروی گشت‌ بازار داریم، خواستار افزایش نیروی انسانی در این بخش شد.

کمبود نیروی گشت بازار در هرمزگان

عبدالمجید عبدلی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بندرعباس با اشاره به فعالیت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت پیرامون مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا طی سال 90 اظهار داشت: امسال 18 جلسه که منجر به تصویب 43 مصوبه با هدف پیشگیری از قاچاق شده، برگزار کردیم.

وی افزود: طی سال 91 نیز سه جلسه و 9 مصوبه که بیشتر مصوبات پیرامون طرح شبنم بوده در امر مقابله با قاچاق کالا برگزار شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه این سازمان عملکردهای دیگری نیز در این راستا دارد، گفت: اجرای گشت‌های متعدد و مداوم با هدف برخورد با اصناف متخلف و توزیع کننده کالاهای غیراستاندارد و خارجی اجرایی شده است.

به گفته عبدلی‌زاده، طی سه ماه نخست سال ‌جاری بیش از 240 گشت مشترک با همکاری اتحادیه‌های تعاونی با هدف بازدید از انبارهای ذخیره کالا در استان برگزار شده است.

وی همچنین از پلمب 20 واحد انبار در این مدت در هرمزگان خبر داد و افزود: از 60 انبار موجود نیز 53 انبار دارای مجوز هستند و چهار انبار دیگر نیز در این بخش پلمب شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با بیان اینکه اجرای طرح شبنم نقش عمده‌ای را در کاهش عرضه کالای قاچاق و غیرقانونی خواهد داشت، به برگزاری همایش‌های توجیهی در این راستا اشاره کرد و افزود: بارکد استفاده شده در طرح شبنم توان ذخیره و ارائه 700 آیتم مربوط به کالا را در خود دارد.

وی تصریح کرد: تاجران و وارد کنندگان نیز از این به بعد باید قبل از ثبت کالا، بارکدهای دو بعدی را از سازمان بازرگانی خریداری کنند و سپس بر روی کالاهای مربوطه بچسپانند.

عبدلی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مشکلات استان‌های مرکزی و غیر مرزی در رابطه با جمع‌آوری کالای قاچاق به نسبت از استان‌های مرزی و ساحلی کم‌تر است، گفت: با 100 یا 60 نفر نیروی گشت بازار نمی‌توان آنگونه که باید با عرضه کالاها و اجناس قاچاق در اصناف هرمزگان مقابله کرد.

این مسئول همچنین خواستار افزایش نیروها و صدور مجوزهای لازم در این راستا با هدف افزایش نیروهای مورد نیاز از مقامات کشوری شد.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول