اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران:

مازندران دارای زنجیره کامل طیور شد

خبرگزاری فارس: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران گفت: مازندران دارای زنجیره کامل طیور از لاین، اجداد، مادر، گوشتی و تمام صنایع مرتبط شد.

مازندران دارای زنجیره کامل طیور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حسین نگهدار صبح امروز در کارگروه اقتصادی که در استانداری مازندران برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 100 هزار نفر در استان به صورت مستقیم در بخش دامپروری فعالیت می‌کنند، اظهار داشت: تولیدات نقش بسزایی در توسعه ملی و اشتغال و امنیت غذایی در کشور را برعهده دارد.

وی ادامه داد: سال گذشته 672 هزار تن شیر خام در استان تولید شده که از نظر جایگاه، مازندران رتبه سوم و از نظر درصد 6.6 درصد تولید کشور مختص مازندران است.

این مسئول به افزایش 100 درصدی تولید نهاده‌های دامی اشاره کرد و یادآور شد: در افزایش نهاده‌های دامی عوامل متعددی نقش دارد و برخی از اقلام علوفه‌ای از قبیل ذرت و سویا با توجه به بستر خوب در بحث تولید، آمار خوبی را به خود اختصاص داده است.

نگهدار تصریح کرد: 2 هزار و 400 واحد مرتبط با صنعت طیور در مازندران وجود دارد و تنها استانی است که دارای زنجیره کامل طیور از لاین، اجداد، مادر، گوشتی و تمام صنایع مرتبط است که این گسترده کار سبب شده در کل کشور به ویژه در استان خوراک طیور از خارج کشور تامین شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد افزایش قیمت نهاده‌ها و رشد کاذب آن در بازار بودیم، بیان داشت: افزایش قیمت ناشی از اختلال در خوراک دام و طیور در شرایط کنونی کشور بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل واردات ذرت، سویا، جو و ارزش دلار و مواردی که در بحث واردات اینگونه از اقلام بوجود آمده در مقطعی از زمان واردات با نیاز داخل تناسب نداشته و همین امر سبب شد افزایش قیمتی در اقلام علوفه‌ای داشته باشیم.

نگهدار با اشاره به اینکه در سال 90 با توجه به اینکه افزایش مناسبی در قیمت شیر خام وجود داشته، گفت: میانگین فروش شیر خام در سال گذشته 400 تومان بوده و در حال حاضر به 550 تومان رسیده است. 

این مسئول به مهم‌ترین چالش‌ها و تنگناهای موجود زیر بخش دام و طیور مازندران اشاره کرد و متذکر شد: نبود زنجیره کامل توانمند تولید در صنعت دام و طیور و عملکرد جزیره‌ای این صنعت، کمبود منابع غذایی دام و طیور را در استان به وجود آورد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی مازندران اذعان داشت: 17 کشتارگاه صنعتی طیور در مازندران فعال است که 267 هزار قطعه تولید را در روز به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول