اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بابل:

گرایش دانش‌آموزان به فرقه‌های سخیف نگران‌ کننده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بابل با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین باید به مسئله تربیت توجه شود، گفت: گرایش دانش‌آموزان بابلی به فرقه‌های سخیف در مدارس نگران‌ کننده است.

گرایش دانش‌آموزان به فرقه‌های سخیف نگران‌ کننده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، حجت‌الاسلام حسن روحانی شنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران در بابل اظهار داشت: مسئله آموزش و پرورش مهم‌ترین مسئله در کشور است و در سند تحول بنیادین اگر چه به مسئله آموزش توجه می‌شود، ولی مسئله تربیتی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بابل افزود: مسئله تربیتی درحال حاضر در جامعه از مهم‌ترین دغدغه‌های نظام آموزشی است که اگر توسط بدنه و معلمان در سند تحول بنیادین مورد توجه قرار نگیرد در اجرا دچار مشکل می‌شویم.

روحانی تصریح کرد: بعد از گذشت 33 سال از انقلاب شاهد بازنشسته شدن نیروهای متدین و انقلابی بودیم پس باید در انتخاب نیروهای موردنیاز از افراد متدین، دقیق، شایسته و متعهد استفاده شود.

این مسئول بیان  داشت: باید بسترسازی مناسب در این مورد انجام شود و مدیران و دست‌اندرکارانی به کارگرفته شوند که تاثیرات مثبتی در اجرای این طرح داشته و زاویه دید و نگاه آنها در راستای تحقق سند بنیادین باشد.

روحانی افزود: گاهی شاهد گزینش افراد نامناسب در بدنه آموزش و پرورش هستیم که تاثیر سوء در مدارس دارند به طوری که اخیرا در مدارس از جمله مدارس تیزهوشان که در عرصه‌های علمی بسیار موفق هستند شاهد گرایش دانش‌آموزان به بعضی از فرقه‌ها و اندیشه‌های سخیف ادیان دیگر هستیم .

امام جمعه بابل گفت: حضور روحانیان باید در مدارسی که زخم‌خورده اندیشه‌های کاذب ادیان دیگر شدند فعال‌تر شود تا از ذهن نوجوانان در برابر این اندیشه‌ها دفاع و حمایت کنند.

وی افزود: احیای امر به معروف و نهی از منکر در تمام مقاطع تحصیلی امری ضروری و توجه به آن تکلیف الهی است و عدم توجه به این مسئله سبب افزایش منکرات در مدارس می‌شود که در این راستا تذکرات تربیتی توسط معلمان و مربیان در مورد دفاع از حاکمیت ارزش‌های الهی در فضا مدرسه می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

این مسئول عنوان کرد: راهپیمایی عفاف و حجاب از اقدامات تاثیرگذار هرچند زودگذر آموزش و پرورش در شهرستان بابل بوده که می‌تواند بسترساز سند بنیادین باشد.

روحانی با اشاره به اینکه شعار رهبر انقلاب مبنی بر تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در آموزش و پرورش باید نهادینه شود، تصریح کرد: باید با بسترسازی و تدابیر همه‌جانبه به جایی برسیم که توقع خانواده‌ها را در امر تربیت شایسته فرزندان‌شان برآورده کنیم.

امام جمعه بابل اذعان داشت: با توجه به مشکلات تربیتی که در مدارس ما وجود دارد بیشتر خانواده‌ها به سمت مدارس اسلامی گرایش یافتند که این امر می‌تواند زنگ خطری برای ما برای اصلاح تمام مدارس باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول