اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

2600 طبیب در طرح پزشک خانواده مازندران نام‌نویسی کردند

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: تاکنون 2 هزار و 600 پزشک از گروه‌های مختلف پزشکی برای مشارکت در طرح پزشک خانواده نام‌نویسی کردند.

2600 طبیب در طرح پزشک خانواده مازندران نام‌نویسی کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابل، محمدرضا میرزایی بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان مازندران با بیان اینکه برای اجرای طرح پزشک خانواده 10 فاز شامل سرشماری، ورود داده‌ها، ثبت‌نام پزشکان، تجهیز مراکز مجری تعریف شده است بیان داشت، این مراحل به منظور مواجه نشدن با چالش در روند اجرایی این طرح پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 2 هزار و 600 پزشک از گروه‌های مختلف پزشکی برای مشارکت در این طرح نام‌نویسی کردند، افزود: از این تعداد 720 پزشک عمومی، 180 پزشک متخصص و یک‌هزار و 700 نفر در سایر رشته‌ها ثبت‌نام کردند.

میرزایی گفت: عموما در 16 شهرستان مازندران برای جذب نیروی انسانی پزشک و پیراپزشک مشکلی نداریم.

وی بهبود استاندارد و بازسازی مراکز مجری طرح پزشک خانواده را یکی از نکات مهم در اجرای این طرح دانست و افزود: این امر در دانشگاه علوم پزشکی مازندران مورد توجه قرار گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: بسیاری از استان‌ها در بحث تعمیرات مراکز، خرید تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی وارد نشدند.

میرزایی به پرداخت 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای تجهیز مراکز مجری طرح پزشک خانواده خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس دستور رئیس دانشگاه، 35 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و 25 میلیارد ریال برای خرید 200 دستگاه رایانه و 450 لپ‌تاب هزینه شده است.

وی ادامه داد: تمامی این تجهیزات سریعا خریداری و در دانشگاه‌های تابع در حال توزیع است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه مراکز روستایی نیز نیاز به اصلاح و خرید تجهیزات دارند، گفت: بر اساس طرح پزشک خانواده، در روستاها نیز فرانشیز رایگان می‌شود در همین راستا حقوق و مزایای پزشکان در روستا نیز افزایش می‌یابد.

میرزایی ثبت‌نام مردم نزد پزشکان را از دشوارترین مراحل اجرای طرح پزشک خانواده دانست و گفت: ثبت‌نام از روز بیستم تیرماه آغاز شده و تصمیم گرفته شد در شهرهای بزرگ مانند ساری، آمل و قائمشهر اطلاعیه ‌های مربوط به پزشکان مناطق شهری به درب منازل ارسال شود تا مردم از بین آنها پزشک مورد نظر خود را انتخاب کنند.

وی، اجرای 18 برنامه زنده یک ساعته و 40 برنامه 10 دقیقه‌ای در سیمای تبرستان، چاپ یکصد هزار نسخه خلاصه شده طرح پزشک خانواده و توزیع بین مردم، فعال سازی پیامک کوتاه و نیز چاپ بنر و اطلاعیه را از جمله اقدامات صورت گرفته برای آگاه‌سازی مردم از این طرح بزرگ ملی عنوان کرد.

وی گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با سازمانهای بیمه‌گر در 2 تا 3 روز آینده، ستاد اجرایی طرح پزشک خانواده شهر به شهر پزشکان را تایید و برای عقد قرارداد به سازمانهای بیمه‌گر معرفی می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه بعد از ثبت‌نام پزشکان، عقد قرارداد و انتخاب پزشک توسط مردم تقریبا 9 گام از گام‌های 10گانه طرح پزشک خانواده را پشت‌سر می‌گذاریم، خاطرنشان کرد: بعد از پشت‌سر گذاشتن این مراحل وارد ویزیت اول توسط پزشکان سطح یک می‌شویم.

انتهای پیام/س10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول