اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مازندران:

200 هزار مازندرانی بیمه نیستند

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران با اشاره به اینکه 200 هزار مازندرانی زیر پوشش هیچ نوع بیمه‌ای قرار ندارند، گفت: در پزشک خانواده این نقص جبران می‌شود.

200 هزار مازندرانی بیمه نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی اکبر طاهایی بعدازظهر امروز در کارگروه سلامت مازندران  در بابل اظهار داشت: طرح‌هایی در کشور قابل اجرا است که به نفع مردم باشد.

وی افزود: نظام اجرایی سلامت دچار چالش‌هایی بوده که نیاز به ارزیابی و اصلاح دارد که از جمله این چالش‌ها، عدم وجود طب کار بوده که در طرح پزشک خانواده به آن توجه شده است.

طاهایی بیان داشت: تشکل نظام پزشکی با جان مردم در ارتباط بوده، بنابراین کیفیت بسیار مهم‌تر از کمیت است و باید این ماموریت قانونی درست عملیاتی شود تا پزشکان ما مجهز به آموزش روز شوند.

استاندار مازندران تصریح کرد: استفاده از تکنولوژی ایکس درمانی شامل ام ارآی، سی تی اسکن و رادیولوژی در کشور بسیار رایج و بی‌مورد است که در پزشک خانواده از اجرای این نوع درمان جلوگیری می‌شود.

طاهایی گفت: با توجه به نزدیک شدن ماه مبارک رمضان و اهمیت در تغذیه سالم افراد جامعه، باید کارگروه‌های نظارتی در شهرستان‌ها فعالتر عمل کنند و بحث برون سپاهی اعمال شود.

وی درباره نظارت مواد غذایی در تمام شاخه‌های تغذیه‌ای افزود: کشتار سنتی گوشت قرمز و توزیع مرغ زنده بدون مجوز دامپزشکی غیرقانونی است و باید به شدت با آنها برخورد شود.

طاهایی خاطرنشان کرد: بر صنف‌های خبازی نظارت کافی شود تا افزودنی‌های غیرمجاز در پخت نان استفاده نشده، ضمن اینکه گندم‌های غیراستاندارد را با گندم‌های استاندارد مخلوط نکنند.

وی افزود: باید نظارت کافی در قنادی‌های مازندران انجام شود تا از رنگ‌های غیرمجاز و تخم‌مرغ‌های فاسد شده در شیرینی‌پزی‌ها استفاده نشود.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه کارگروه سلامت در مجازات سریع متخلفان این بخش باید تشکیل شود، افزود: به علت طولانی‌شدن مجازات افراد خاطی، جرایم و تخلفات کاهش نیافته، بنابراین باید با تشکیل کارگروه سلامت به صورت جدی و سریع به این نوع پرونده‌ها رسیدگی شود.

انتهای پیام/س20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول