اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمسیون اجتماعی مجلس:

رویکرد صدا و سیما نسبت به جنوب کرمان عادلانه نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: رویکرد و نگاه سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان نسبت به منطقه جنوب کرمان عادلانه و منصفانه نیست.

رویکرد صدا و سیما نسبت به جنوب کرمان عادلانه نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، فرج‌الله عارفی عصر امروز در جمع نخبگان و اصحاب رسانه در این شهرستان اظهار داشت: منطقه جنوب کرمان به واسطه فرهنگ و تمدن اصیل و گویش محلی از سوی سازمان صدا و سیمای مرکز کرمان مورد بی‌توجهی قرار گرفته است که هرگز منصفانه و عادلانه نیست.

وی افزود: رسانه ملی باید در برنامه‌های خود با پرداختن به مسائل مهم در عین برقراری عدالت عمل کند، اما این مهم از سوی این مرکز مورد غفلت قرار گرفته است که باید تغییر یابد.

عارفی تصریح کرد: مردم جنوب کرمان با بسیاری از برنامه‌های صدا و سیمای مرکز کرمان ارتباط برقرار نمی‌کنند، زیرا فرهنگ و گویش این مناطق با سایر مناطق استان تفاوت دارد.

وی ابراز داشت: عدم توجه به فرهنگ، آداب و رسوم و گویش مناطق جنوب استان کرمان از سوی صدا و سیما مردم این مناطق را به شدت آزار می‌دهد.

عارفی خطاب به نخبگان و اصحاب رسانه عنوان کرد: شما باید با انعکاس و پیگیری این مسائل از سوی مسئولان از آنان در این زمینه درخواست پاسخ کنید.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان این سئوال که سهم برنامه‌های تولیدی سیمای مرکز کرمان از جنوب استان کرمان به چه اندازه است، گفت: باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند که چرا در این زمینه غفلت شده است.  

عارفی بیان داشت: صدا و سیما می‌تواند از وجود ظرفیت‌های فراوان مانند میراث کهن و تاریخی، مناطق زیبای گردشگری، کشاورزی، گویش اصیل، فرهنگ بومی و ... در راستای تولید برنامه‌های خود استفاده کند.

وی اذعان داشت: باید توجه صدا و سیمای مرکز کرمان به اخبار شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد بیشتر شود، زیرا در این زمینه نیز کوتاهی صورت گرفته است.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول