اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

کویرزایی جنوب کرمان را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو باید احداث سد در پشت سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود را متوقف کند.

کویرزایی جنوب کرمان را تهدید می‌کند

فرج‌الله عارفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت با هشدار نسبت به افزایش شدت کویرزایی در منطقه جنوب کرمان اظهار داشت: دخالت‌های غیرآگاهانه مسئولان در راستای احداث سد در پشت سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود این وضعیت را به وجود آورده است.

وی همچنین با هشدار نسبت به در معرض مخاطره قرار گرفتن تالاب جازموریان افزود: هم‌اکنون در پشت سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود و تالاب جازموریان سدهایی در حال احداث است که به نظر می‌رسد اقدامی کارشناسی نبوده و منطقه جنوب کرمان را با بحران مواجه کرده است.

عارفی جنوب کرمان را به عنوان تنظیم‌کننده اکوسیستم جنوب شرق کشور ذکر و تصریح کرد: اگر احداث این سدها ادامه یابد در آینده شاهد نابودی این منطقه هستیم.

وی ابراز داشت: همان‌ طور که در گذشته دریاچه ارومیه بر اثر اقدامات غیرکارشناسی با چنین خطری مواجه شد، اکنون نیز این اتفاق برای تالاب جازموریان در حال رخ دادن است که می‌طلبد هر چه سریع‌تر از ادامه آن جلوگیری شود.

عارفی ایجاد سد در این منطقه را موجب استحصال بسیار زیاد آب از دشت‌های جنوب کرمان دانست و عنوان کرد: کویرزایی خطری است که منطقه جنوب کرمان را به شدت تهدید می‌کند.

نماینده مردم شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: وزارت نیرو و مسئولان استان کرمان باید احداث سدهای غیرکارشناسی در پشت سرشاخه‌های رودخانه هلیل‌رود و تالاب جازموریان را متوقف کنند.

عارفی بیان داشت: در صورت ادامه این روند و بی‌تفاوتی و کم‌توجهی به آن علاوه بر مخاطرات مذکور، مسئولان باید پاسخگوی نسل‌های آینده نیز باشند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول