اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی:

مسئولیت متکدیان به عهده سازمان بهزیستی نیست

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی خراسان‌رضوی با بیان اینکه افرادی که سر چهارراه‌ها و معابر گل‌فروشی می‌کنند جز متکدیان محسوب می‌شوند، گفت: مسئولیت متکدیان به عهده سازمان بهزیستی نیست.

مسئولیت متکدیان به عهده سازمان بهزیستی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، ظهر امروز تهمینه شکیب در نشست خبری که در سالن کنفرانس اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: مناسب‌سازی در اصل نیاز به نگرش درست دارد و در این راستا مناسب‌سازی برای معلولان در زمینه‌های مختلف از معابر و ادارات و دیگر موارد را به تمام دستگاه‌های ابلاغ کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی در زمینه وارد کردن مناسب‌سازی در ادارات دولتی مقام نخست را در کشور دارد، تصریح کرد: ما به‌عنوان دستگاه عامل، ابتدا محیط اداری خودمان را مناسب‌سازی کرده‌ایم.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه شرط نخست مناسب‌سازی درست را دانش دانست و خاطرنشان کرد: مراحل بعدی در نگرش و رفتار قرار می‌گیرد.

شکیب در ادامه با اشاره به تعداد مدد جویان ادامه داد: 355 هزار نفر در بانک جامع بهزیستی عضو هستند از این تعداد دریافتی 10 درصد آنها جزء افرادی هستند که به صورت مستمر خدمات دریافت می‌کنند.

وی، بازتوان کردن مددجویان را از اهداف اصلی سازمان بهزیستی دانست و ادامه داد: بیش از 19 مددجویان را در سال گذشته بازتوان کرده‌ایم.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی در ارتباط با کودکان بی‌سرپرست و واگذاری آنان به خانواده‌ها گفت: در سال گذشته بیش از 700 کودک را به صورت‌های مختلف از مجموعه تحویل داده‌ایم.

شکیب در ادامه در ارتباط با بحث پیشگیری از تنبلی چشم تاکید کرد: حدود 90 درصد از افراد زیرپوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم هستند.

مدیر کل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی ادامه داد: در برخی از موارد نیز که لزوم آن اثبات شود جراحی‌های مربوط به این تنبلی چشم به صورت رایگان انجام می‌شود.

شکیب با اشاره به پوشش نسبتاً خوب برای این بیماری اظهار کرد: در مناطق روستایی پوشش به مراتب بهتر از مناطق شهری بوده است.

وی در مقوله اعتیاد با اشاره به اینکه برای ترک مواد مخدر از دو روش پرهیزمداری و کاهش آسیب استفاده می‌شود خاطرنشان کرد: روش کاهش آسیب که در واقع به صورت جایگزینی عمل می‌کند بهتر جواب می‌دهد.

مدیرکل اداره بهزیستی خراسان‌رضوی در ادامه با اشاره به اینکه افرادی که سر چهارراه‌ها و معابر گل‌فروشی می‌کنند جز متکدیان محسوب می‌شوند، اظهار کرد: مسئولیت متکدیان در کل به عهده سازمان بهزیستی نیست.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول