اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اورژانس مازندران:

امدادرسانی دریا بر عهده سازمان کشتیرانی است

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره بر اینکه امدادرسانی در دریا برعهده سازمان بنادر و کشتیرانی است، گفت: در حال رایزنی با سازمان بنادر و کشتیرانی برای چگونگی امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در دریا هستیم.

امدادرسانی دریا بر عهده سازمان کشتیرانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، فرزاد بزرگی بعدازظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه سالانه 100 هزار تماس تلفنی مثبت با اورژانس 115 استان گرفته می‌شود، گفت: 20 درصد از این تماس‌ها منجر به ماموریت می‌شود.

بزرگی افزود: بیشترین آمار ماموریت‌های اورژانس 115 را بیماران قلبی و تصادفی تشکیل می‌دهند.

وی استاندارد حضور نیروهای امدادی در شهرها را کمتر از هشت دقیقه و در جاده‌ها را کمتر از 10 دقیقه عنوان و تصریح کرد: نیروهای امدادی اورژانس تلاش می‌کنند با هم‌پوشانی و استمداد از پایگاه‌های هم‌جوار این زمان‌ها را افزایش ندهند.

بزرگی با بیان اینکه، نیروهای امدادی پس از تماس، 10 تا 12 دقیقه به محل حادثه حاضر شوند، تصریح کرد: معمولا حضور نیروهای ما کمتر از هشت دقیقه تا 10 دقیقه بوده است.

رئیس اورژانس 115 از راه‌اندازی طرح حاکمیت بالینی در مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی خبر داد و افزود: این طرح به منظور ارزیابی و بررسی ماموریت‌های صورت گرفته از نظر زمان حضور، نحوه امدادرسانی و ... به اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اینکه آموزش نیروهای امدادی نیز طبقه بندی شده است، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم خطاها را به کمترین حد ممکن برسانیم.

بزرگی با تاکید بر اینکه آموزش کمک‌های اولیه برای همه ضروری است، گفت: افراد در زمان وقوع حادثه باید خونسردی خود را حفظ کنند و بدون آگاهی از روش‌های امدادرسانی اقدامی انجام ندهند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی مازندران با اشاره به اینکه بیماران تصادفی به دلیل ناآگاهی مردم از نحوه امدادرسانی، بعد از تصادف بیشترین آسیب را می‌بینند، تصریح کرد: آموزش همگانی ضایعات بعد از وقوع حوادث را کاهش خواهد داد.

وی ادامه داد: در همین راستا 8 هزار نفر طی سال گذشته دوره‌های آموزش همگانی را از طریق اورژانس 115 استان گذراندند.

بزرگی در ادامه سخنانش به پیگیری برای افزودن 10 آمبولانس دیگر به مجموعه اورژانس 115 استان اشاره و تصریح کرد: خرید این آمبولانس‌ها جزء مصوبات سفر هیئت دولت به مازندران بوده است.

وی با اشاره بر اینکه امداد رسانی در دریا برعهده سازمان بنادر و کشتیرانی است، گفت: در حال رایزنی با سازمان بنادر و کشتیرانی برای چگونگی امدادرسانی به حادثه‌دیدگان در دریا هستیم.

رئیس اورژانس 115 مازندران در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند برای بیان نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود با شماره 2144400 تماس برقرار کنند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول