اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهش آموزش و پرورش خراسان‌رضوی:

تمام کتب مقاطع تحصیلی در طول 7 سال تغییر می‌کند

خبرگزاری فارس: معاون پژوهش و برنامه ریزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: تمام کتب مقاطع تحصیلی در طول 7 سال در نظام آموزشی3-3-6 تغییر می‌کند.

تمام کتب مقاطع تحصیلی در طول 7 سال تغییر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید حمیدرضا پیشنماز در جمع خبرنگاران در جلسه تنویر افکار عمومی در پیوند با مسائل پیرامون نظام آموزشی 3-3-6 و دوره های آموزشی برای همکاران در پایه دوم و ششم ابتدایی، اظهار کرد: سال گذشته کتاب‌های پایه اول ابتدایی تغییر داشته است و امسال کتاب‌های مقاطع دوم و ششم ابتدایی تغییر کرده است و این مراتب در سال‌های آینده دنبال می‌شود تا ظرف 7 سال تمامی کتب تحصیلی در نظام آموزشی3-3-6 تغییر می‌کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی، گفت: امسال در مدارس آموزش و پرورش شاهد تحولاتی در نظام آموزشی خواهیم بود و خبرها از کاغذ و حرف خارج شده و به عمل و اجرا تبدیل شده است و نظام آموزشی کشور به 3-3-6 تبدیل می‌شود.

وی با توجه به تغییر کتب پایه‌های دوم و نیز افزوده شدن ششم ابتدایی، افزود: در مهرماه سال جاری شاهد دو پایه جدید هستیم، پایه دوم و ششم ابتدایی، که تاکنون بالغ بر 200 هزار دانش‌آموز در این دو پایه تحصیلی در خراسان‌رضوی ثبت‌نام کرده‌اند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی تصریح کرد: مراکز مجری آموزش معلمان دوم و ششم ابتدایی مرحله اول آموزش خود را از نیمه اول تیرماه شروع کرده‌اند و تا پایان آبان ماه مرحله دوم آموزش معلمان ادامه دارد.

پیشنماز با اشاره به توانمندسازی آموزگاران پایه دوم و ششم ابتدایی یادآور شد: 200 کلاس آموزشی برای 11 هزار معلم مقاطع دوم و ششم ابتدایی در نظر گرفته شده است که مدارس موظف هستند فقط معلمانی را که گواهینامه شرکت در این کلاس های آموزشی را دارند، بپذیرند.

وی در رابطه با کلاس‌های آموزشی معلمان خاطرنشان کرد: 112 ساعت آموزش برای معلمان پایه دوم ابتدایی و همچنین 188 ساعت آموزش برای معلمین پایه ششم با توجه به تغییر کتب این مقاطع تحصیلی در نظر گرفته شده است.

پیشنماز بیان کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای آموزش معلمان این دو پایه انجام شده است و حدود 400 مدرس از سراسر خراسان‌رضوی با توجه به توانمندی بالای آنها رصد شده و به تهران عازم می‌شوند.

وی ادامه داد: این افراد در تهران آموزش‌های لازم را می‌بینند و بعد از یک آزمون همکاری خود را برای تدریس در این دو پایه تحصیلی انجام می‌دهند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی گفت: محتوای کتاب‌ها در حال حاضر به صورت فایل DVD آماده است،همچنین هشت DVD برای پایه ششم ابتدایی و هفت DVD برای پایه دوم ابتدایی در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تاکنون 861 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی ثبت‌نام کرده‌اند و تقریباً ثبت‌نام تمام ابتدایی‌های استان تمام شده است.

پیشنماز در ارتباط با با فضاسازی مدارس گفت: وزارت آموزش و پرورش تصمیم دارد تمام پروژه‌های عمرانی و ساختمانی مدارس کشور را تا اول مهرماه به اتمام برساند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی اظهار کرد: امسال نخستین سالی است که دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد 2 هزار دانشجو را از طریق کنکور سراسری در دو پردیس و پنج دانشکده از مهرماه سال جاری در 16 رشته تحصیلی پذیرش کند.

وی در ادامه افزود: دانشجویان بعد از چهار سال تحصیلی با مدرک کارشناسی وارد حوزه تدریس می‌شوند و دو برابر مدت تحصیلی خود باید در مناطق محروم تدریس کنند.

پیشنماز خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان در نظر دارد مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را در سنوات آینده وارد این دانشگاه کند و آموزش و پرورش فقط نیروی انسانی خود را از دانشگاه پردیس تامین کند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی ادامه داد: آموزش و پرورش در نظر دارد در ادامه آموزش معلمان، آموزش مدیران مدارس را انجام دهد و همه مدیران باید آموزش لازم به منظور مدیریت مدارس را ببینند و شرط ابلاغ گواهینامه مدیریت آنها گذراندن این دوره آموزشی است.

وی اظهار کرد: امسال سیستم جدیدی به نام "سناد" برای تمامی مدارس تعبیه شده است و دانش‌آموزان به محض ثبت‌نام در مدارس تمام مشخصات آنها در سیستم "سناد" در منطقه، استان و کشور قابل رویت است و مشخصات بر اساس شماره ملی دانش‌آموز است و صحت آمار 100 درصد است.

پیشنماز گفت:در حال حاضر 22 میلیون جلد کتاب برای پایه‌های دوم و ششم ابتدایی از زیر چاپ خارج شده است و تعدادی از آنها به استان رسیده است و تعدادی دیگر تا پایان تیرماه به دست دانش‌آموزان می‌رسد.

وی در پایان جلسه خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند در سایت  www.talif.sch.ir کتاب‌های درسی پایه‌های دوم و ششم ابتدایی را به صورت کتاب الکترونیک مشاهده کنند.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول