اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان:

حوزه آموزشی کشور از دانش‌آموزان هرمزگانی بیشتر خواهد شنید

خبرگزاری فارس: معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه دانش‌آموزان هرمزگانی در جشنواره جابر بن حیان خوش درخشیدند، گفت: حوزه آموزشی کشور در سال‌های پیش رو، بیشتر از دانش‌آموزان این خطه خواهد شنید.

حوزه آموزشی کشور از دانش‌آموزان هرمزگانی بیشتر خواهد شنید

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، ناهید سلیمانی در جمع خبرنگاران با هدف تشریح عملکرد آموزش و پرورش هرمزگان و دانش‌آموزان این استان در جشنواره جابر بن حیان اظهار داشت: دومین نمایشگاه کشوری پروژه‌های علمی دانش‌آموزان ابتدایی (جشنواره جابر بن حیان) که با حضور استان‌های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد شاهد درخشش دانش‌آموزان هرمزگانی بود که با پنج طرح برگزیده برای هرمزگان افتخار آفریدند.

وی در این راستا با اشاره به موفقیت‌های دانش‌آموزان هرمزگانی طی دوره‌های گذشته این جشنواره گفت: در این دوره از رقابت‌ها "پرهام آذرنو، آرشام خواجه و ابوالفضل ناصری" از ناحیه دو آموزش و پرورش بندرعباس، "رادین روان‌خواه" از ناحیه یک آموزش و پرورش بندرعباس، "سجاد شیخ‌زاده" از آموزش و پرورش شهرستان حاجی‌آباد و "مهرنوش راد" از بستک برای استان هرمزگان صاحب افتخار شدند.

معاون آموزش ابتدایی مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با بیان اینکه جشنواره جابر بن حیان به منظور پویایی نظام آموزش و پرورش از طریق نهادینه‌سازی تحقیق و پژوهش و نیز تقویت حس کنجکاوی و اشتیاق به تحصیل در دانش‌آموزان دوره ابتدایی، پرورش قدرت تفکر و حل مسئله اقدام به جمع‌آوری آثار دانش‌آموزان در سطوح مدرسه، منطقه، استانی و در نهایت کشوری می‌کند، اظهار داشت: در واقع نفرات برتر حوزه‌های یاد شده به رده‌های بالای این جشنواره راه پیدا می‌کنند و این جشنواره به نوعی در تمام طول سال در رده‌های مدرسه و منطقه تداوم دارد.

سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش‌آموزان در حوزه‌های یاد شده دارای استعدادهای قابل توجهی هستند، گفت: معاونت آموزش ابتدایی در هرمزگان همواره سعی و تلاش خود را بر پویایی و نشاط فکری دانش‌آموزان در این مقطع معطوف کرده است به نحوی که هر ساله شاهد کسب عناوینی از طرف دانش‌آموزان این مقطع در سطوح منطقه‌ای و ملی هستیم.

وی با بیان اینکه امکانات و لوازم مورد نیاز در مبحث پژوهش و تحقیق حرف اول را می‌زند،‌ افزود: انگیزه و شوق به کار در کنار حس کنجکاوی دانش‌آموزان توانسته است، برخی از محدودیت‌های امکاناتی را در این استان پشت سر بگذارد و در این راستا می‌توان گفت که استان هرمزگان امروز در حوزه جشنواره‌هایی همانند جشنواره جابر بن حیان در رده استان‌های متوسط به بالا قرار دارد که این نشان از وجود استعدادهای بالقوه در این استان دارد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه طی سال‌های اخیر نام دانش‌‌آموزان هرمزگانی بیشتر در آزمون‌های سراسری و کشوری به گوش می‌رسد، افزود: نباید فراموش کرد که این موفقیت‌ها ریشه در تقویت و روند آغاز شده طی سال‌ها و دهه‌های گذشته در این استان دارد که اکنون همان دانش‌آموزان سال‌های قبل به مقاطع دبیرستان رسیده‌اند و برای استان و خانواده خود افتخارآفرینی می‌کنند.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول