اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل:

مرغداران با کمبود نقدینگی مواجه هستند

خبرگزاری فارس: مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل گفت: به دلیل آنکه اغلب مرغداران برای تهیه نهاده‌های اولیه نقدینگی خود را صرف کرده‌اند با مشکل کمبود نقدینگی برای تولید مواجه هستند.

مرغداران با کمبود نقدینگی مواجه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل‌، ناصر پور‌جواد ظهر امروز در جلسه بررسی مشکلات مرغداران در اردبیل اظهار داشت: از بهمن‌ماه سال گذشته مرغداران برای خرید سویا و کنجاله مورد نیاز بیش از 11 میلیارد تومان پول به حساب سازمان صنعت، معدن و تجارت واریز کرده‌اند تا نهاده‌های اولیه را دریافت کنند، ولی همچنان خبری از تخصیص و تامین نهاده‌های اولیه نیست.

وی خاطرنشان کرد: این اتحادیه از اواخر سال گذشته فعالیت مجدد خود را آغاز کرده و در هفت ماه گذشته سعی کرده سوخت مرغداران را با قیمت 150 تومان تامین و تهیه کند، اما انتظار می‌رود سهم هر فصل این بخش با لحاظ کردن تمام مرغداری‌ها به موقع پرداخت شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل یادآور شد: با عنایت استاندار اردبیل مقرر شده به تمام مرغداری‌ها ظرف 24 ساعت آینده سوخت با نرخ 150 تومان پرداخت شود و به نظر می‌رسد در این زمینه مشکل خاصی وجود نداشته باشد.

پور‌جواد گفت: قرار شده است با همکاری اتحادیه حواله سوخت مورد نیاز در اعتبار مرغداران قرار گیرد تا آنها با 150 تومان گازوئیل مورد نیاز خود را دریافت کنند.

این مسئول از جذب 522 تن سویا و کنجاله مورد نیاز در سال گذشته برای مرغداری‌های استان خبر داد و افزود: این میزان جذب سویا و کنجاله اعتماد مرغداران را فراهم کرده و آنها را به تولید بیشتر امیدوار کرده است.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل بیان داشت: مرحله دوم این تخصیص با یک هزار و 355 تن قرار بود نیمه اول امسال اختصاص یابد که هنوز مرغداران این سهمیه را به رغم پرداخت هزینه آن دریافت نکرده‌اند.

پور‌جواد با اعلام اینکه بیش از دو ماه است مرغداران منتظر تخصیص سویا و کنجاله مورد نیاز هستند، ادامه داد: این وقفه در تولید مرغ و تخم‌مرغ خلایی به وجود آورده که به گرانی‌های اخیر دامن زده است.

وی ادامه داد:‌ اگر 80 مرغدار استان نتوانند ظرف چند روز آینده سهمیه خود را دریافت کنند در فصل جدید جوجه‌ریزی با مشکل مواجه می‌شوند.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران استان اردبیل عنوان کرد: البته در این زمینه استاندار اردبیل به سه مجموعه صنعت، معدن و تجارت، پشتیبانی امور دام و اتحادیه ماموریت داده تا در کمتر از 48 ساعت سویا و کنجاله مورد نیاز مرغداران را بدون واسطه خریداری کرده و بر اساس زمان جوجه‌ریزی با تعهد خرید گوشت مورد نیاز تحویل آنها دهند.

پور‌جواد همچنین به تعهد سازمان صنعت، معدن و تجارت در پرداخت مابه‌التفاوت قیمت مرغ عرضه شده با 4 هزار و 800 تومان و قیمت واقعی آن در حدود 6 هزار تومان ابراز داشت: مرغداران در انتظار هستند تا این مابه‌التفاوت به حساب آنها واریز شود تا از لحاظ نقدینگی با مشکل مواجه نشوند.

این مسئول تاکید کرد: امیدواریم در کنار پرداخت این مبلغ مابه‌التفاوت 11 میلیارد تومان نقدینگی مرغداران که به حساب سازمان صنعت، معدن و تجارت برای تهیه نهاده‌ها واریز شده به تامین مواد اولیه مورد نیاز منجر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه همچنین معاون توسعه صنعت بازرگانی صنعت، معدن و تجارت اردبیل نیز از تامین نهاده‌های مرغداران تا چند روز آینده خبر داد و ادامه داد: روزانه 40 تن گوشت مرغ گرم در شهرهای مختلف استان اردبیل با قیمت 4 هزار و 800 تومان توزیع می‌شود که این توزیع تا زمان تعادل قیمت بازار ادامه خواهد داشت.

عباس اسمعیلی اذعان داشت: برای تامین مایحتاج ضروری مردم در ایام ماه مبارک رمضان تمهیدات لازم برای تامین نیازمندی مردم بدون واسطه در نظر گرفته شده که امیدواریم به سرعت بتوانیم مشکلات و معضلات این حوزه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ن10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول