اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان خبر داد

فعالیت مجدد مرغداری‌های واقع شده در مسیر خط لوله گاز

خبرگزاری فارس: دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان با بیان اینکه، طی روزهای گذشته فعالیت تعدادی مرغداری واقع شده در مجاور مسیر خط لوله گاز متوقف شده، از آغاز مجدد این واحدها به دستور استاندار خبر داد.

فعالیت مجدد مرغداری‌های واقع شده در مسیر خط لوله گاز

احمد راستی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس، ضمن گرامیداشت ایام شعبانیه از "تمامی دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل که در امر اشتغال تلاش کرده‌اند" قدردانی و اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت جویای کار استان حرکت و تلاش هماهنگ و مجدانه تمامی دستگاه‌های اجرایی در سال 91 برای ایجاد اشتغال را خواستاریم.

وی گفت: زمینه‌های موجود در بخش‌های مختلف اقتصادی استان فرصتی مناسب برای بهره‌برداری به منظور افزایش تولید ملی و اشتغال‌زایی است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان اضافه کرد: در همین راستا با فراهم شدن زیرساخت‌ها و حمایت مسئولان استان می‌توان زمینه اشتغال پایدار و مولد را فراهم کرد.

راستی در ادامه به ارائه گزارشی از عملکرد اشتغال‌زایی دستگاه‌های اجرایی در سال 91 پرداخت و تاکید کرد: با توجه به سپری شدن سه ماه از سال و ضرورت همراهی و اقدام فوری دستگاه‌های اجرایی در تحقق اشتغال تعهد شده استان، باید اقدام موثرتری از سوی مدیران محترم صورت گیرد.

این مسئول ابراز داشت: اقدامات در این راستا باید به نحوی باشد که استان بتواند همانند سال‌های گذشته در تحقق اشتغال تعهد شده به نتیجه مطلوب دست یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و دبیر کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری هرمزگان در ادامه با تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرای استان در باب اشتغال‌زایی در سه ماهه نخست سال، افزود: پذیرش طرح‌های نیمه تمام و جدید بنگاه‌های اقتصادی از محل باقی مانده تسهیلات سال‌های 84 لغایت 89 از سوی بانک‌های عامل، تقسیط پنج ساله بدهی اعم از اصل و سود قبل و بعد از سررسید طرح‌های تولیدی، صنعتی، معدنی، کشاورزی و خدماتی بانک‌های عامل، فعالیت مجدد مرغداری‌هایی که به دلیل قرار گرفتن در حریم لوله گاز غیر فعال شده‌اند از جمله موضوعاتی است که در نشست اخیر شورای اشتغال و سرمایه‌گذاری استان برای آن مصوباتی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: رسیدگی به موضوعاتی همانند عدم صدور اجرائیه در خصوص مشکلات باغداران خسارت دیده از بیماری جاروک لیموترش، طرح ورود گاو زنده از سیستان و بلوچستان به شهرستان جاسک برای استفاده واحدهای پرواربندی استان و پرداخت مانده اعتبار مشاغل خانگی سال 90 از مهم‌ترین مصوبات دیگر نشست کارگروه تخصصی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان برای بهبود فضای کسب و کار، تولید و توسعه اشتغال استان است.

راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اشتغال در پیشرفت جوامع، رونق و شکوفایی استان در تمامی بخش‌ها را مستلزم ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد جویای کار دانست و اظهار داشت: توانمندی‌های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی و اقدامات صورت گرفته سال‌های اخیر فضای استان را برای ایجاد اشتغال مناسب کرده است.

وی، از سیستم بانکی نیز خواست تا با نگاه عمیق در حل مشکلات کارآفرینان و بنگاه‌های اقتصادی در این امر مهم ورود پیدا کرده و با سایر دستگاه‌های اجرایی همراهی کنند.

انتهای پیام/ی20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول