اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل خواستار شد

تجلیل از مداحان خارجی مقیم ایران

خبرگزاری فارس: امام جمعه اردبیل خواستار تجلیل از مداحان خارجی مقیم ایران در دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی شد.

تجلیل از مداحان خارجی مقیم ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام سید حسن عاملی در دیدار با مسئولان برگزار کننده همایش بین‌المللی پیر غلامان حسینی که در اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: دعوت از مداحان و پیر غلامان حسینی خارج از کشور به ویژه حوزه قفقاز یک حرکت مثبت و تأثیرگذار است که به نظر می‌رسد آثار و نتایج مطلوبی را نیز به همراه داشته باشد.

وی به نزدیکی و همجواری دو کشور ایران و آذربایجان و برقراری تعاملات خوب مردم آن سوی مرزها با مردم اردبیل و حضور در آیین‌ها و برنامه‌های مختلف مذهبی و معنوی اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود اجلاس دهم که به شکل بین‌المللی آبان‌ماه امسال در اردبیل برگزار می‌شود یک حرکت تحولی در حوزه معرفت‌افزایی مکتب اهل بیت به ویژه نهضت عظیم سیدالشهدا باشد.

عاملی با تبیین فلسفه قیام عاشورا و تأثیر‌‌ آن در زنده نگه داشتن شعائر اسلامی خاطرنشان کرد: راز ماندگاری قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) عصمت معصومین است.

این مسئول تصریح کرد: نظام اسلامی ما به برکت نهضت سرخ حسینی و انتظار سبز امروز در دنیا پرچمدار نهضت‌های آزادی‌بخش است به گونه‌ای که در 14 قرن اخیر نه تنها مکتب سیدالشهدا و ارزش‌های خلق شده در آن رنگ نباخته، بلکه روز به روز جلا و عظمت خاصی پیدا کرده است.

وی در ادامه اضافه کرد: تداوم راه حسینی و مکتب ارزشی اباعبدالله ‌الحسین (ع) نیازمند کسب معرفت و آگاهی است تا در سایه فضایل و به دست آوردن اصالت اعتقادی بتوان جامعه را به پویایی و زنده بودن واقعی سوق داد.

امام جمعه اردبیل تجلیل از پیر غلامان حسینی را کاری نیکو و پسندیده اعلام کرد و خواستار استمرار این حرکت شایسته در سال‌های آینده با قوت و قدرت بیشتر شد.

عاملی میزبانی اردبیل را یک فرصت طلایی در معرفی ظرفیت عشق و ارادت به اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت سیدالشهدا توصیف کرد و ادامه داد: ما وظیفه داریم با استفاده از این ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها اردبیل را در ابعاد مختلف به دلدادگی به حضرت سیدالشهدا معرفی کنیم.

به گزارش فارس، در این دیدار دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر غلامان حسینی گفت: با شکل‌گیری کمیته‌های پنج‌گانه استانی و کشوری برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مطلوب اجلاس پیر غلامان حسینی فراهم شده که امیدواریم در چهار ماه فرصت باقی‌مانده بتوانیم مقدمات کار را شکل شایسته و بایسته ببخشیم.

ابراهیم طاهری افزود: این اجلاس در روزهای شانزدهم تا نوزدهم آبان‌ماه در شهر اردبیل برگزار می‌شود و سعی داریم در این برنامه از مداحان جوان تأثیرگذار و همچنین مداحان حاضر در دفاع مقدس تجلیل کنیم و کتاب 9 دوره برگزاری این اجلاس نیز چاپ و منتشر می‌شود.

مدیرکل نغمات آیینی و رادیو نوا تصریح کرد: در این همایش که از شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی متعدد پخش می‌شود از 15 پیر غلام حسینی کشور تجلیل می‌شود.

وی اذعان داشت: برگزاری مسابقات مختلف وبلاگ‌نویسی، نمایشگاه عکس، تهیه لوح فشرده، تهیه پوستر و تندیس این اجلاس، انتشار کتاب بایدها و نبایدهای عزاداری عاشورا و ده‌ها برنامه فرهنگی دیگر برای این مراسم تدارک دیده شده که به این مناسبت برگزار می‌‌شود.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول