اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز

همایش گردشگری خلاق در نطنز برگزار شد

خبرگزاری فارس: دومین همایش یک‌روزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با عنوان گردشگری خلاق ـ خلاقیت در گردشگری در باغ‌شهر تاریخی نطنز برگزار شد.

همایش گردشگری خلاق در نطنز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، فرماندار نطنز در این همایش اظهار داشت: مجموعه شرایط طبیعی، تاریخی، مذهبی و آب و هوایی در این منطقه ظرفیت‌های مناسبی برای پذیرش گردشگر است.

مهدی سلیمانی با اشاره به ایجاد زمینه برای توریسم سلامت از طریق مجموعه عوامل گردشگری در شهر نطنز افزود: گردشگری آموزشی ورزشی نیز یکی دیگر از ظرفیت‌های بالقوه و فرصت‌های توسعه گردشگری در این شهر است که در حال حاضر اقدامات اجرایی استفاده از این ظرفیت در حال انجام است.

به گفته وی مذاکره با دانشگاه‌های مطرح کشور و ایجاد پردیس این دانشگاه‌ها به منظور استفاده از توریسم آموزشی یکی از این اقدامات اجرایی در حوزه گردشگری آموزشی نطنز است.

فرماندار نطنز خاطرنشان کرد: ایجاد زمینه مناسب برای جذب توریست در ورزش‌های کوهنوردی، موتورسواری، کویرنوردی و اتومبیل‌رانی نیز از دیگر اقدامات اجرایی در حوزه گردشگری ورزشی شهرستان نطنز با دارا بودن سه اقلیم آب و هوایی کوهستانی، معتدل و کویری است.

سلیمانی ایجاد انگیزه و تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در مناطق مستعد گردشگری، بهبود زیرساخت‌ها در مراکز اقامتی و حمل و نقل و اسکان، تقویت زیرساخت‌های آموزش و درمان در بخش دولتی، بازدید از اماکن تاریخی، ارائه و رونمایی از یک برند مناسب برای سوغات نطنز را از جمله محورها و موضوعات انجام شده یا در حال اجرای تقویت گردشگری در کارگروه میراث فرهنگ این شهرستان برشمرد.

وی بیان داشت: پیگیری ثبت بین‌اللملی برخی از آثار تاریخی از جمله روستای ابیانه و مسجد جامع نطنز، احیای صنایع‌دستی در حال انقراض این شهرستان، برگزاری جشنواره‌های محلی برای معرفی بهتر و بیشتر شهر نظیر این همایش گردشگری، راه‌اندازی منطقه اکوتوریسم گردشگری از دیگر اقدامات اجرایی تقویت گردشگری توسط مدیران این شهرستان است.

فرماندار نطنز با تأکید بر همکاری و مشارکت بخش خصوصی در توسعه و رونق گردشگری تصریح کرد: با مساعدت این بخش در کنار مسئولان تقویت زیرساخت‌های گردشگری ساماندهی و شتاب بیشتری می‌گیرد.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقه کِشِه و متین‌آباد شهرستان نطنز که به زودی نیز به بهره‌برداری می‌رسد نشان داد که سرمایه‌گذاری این بخش در مناطق مستعد علاوه بر بازگشت سرمایه به سرمایه‌گذار رونق اقتصادی و رشد و شکوفایی شهر را نیز فراهم می‌کند.

دومین همایش یک روزه توسعه زیرساخت‌های گردشگری شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل و نطنز با برپایی کارگاه گردشگری خلاق ـ خلاقیت در گردشگری، بازدید و گشت‌وگذار در کوچه باغ‌های نطنز، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و تابلو عکس از اماکن تاریخی، مذهبی و مراسم سنتی نطنز، اجرای موسیقی سنتی با حضور شهرداران، بخشداران، کارشناسان شهرسازی و معماری و دیگر مسئولان این شهرستان‌ها و تعدادی از گردشگران در باغ‌شهر تاریخی نطنز برگزار شد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول