اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت صنایع هوافضای فرناس ایران:

توسعه هواپیمای بدون سرنشین چشم‌انداز هوافضای دنیا است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای فرناس ایران گفت: توسعه صنایع هوایی بدون سرنشین چشم‌انداز هوا فضای دنیا است.

توسعه هواپیمای بدون سرنشین چشم‌انداز هوافضای دنیا است

به گزارش خبرگزاری فارس از نکا، حامد سعیدی ظهر امروز در مراسم افتتاح خط تولید بالگرد بدون سرنشین الکتریکی در نکا افزود: حوزه صنایع هوایی بدون سرنشین در دنیا در سال‌های اخیر دارای رشد قابل توجهی بوده است چرا موجب کاهش تلفات انسانی، صرفه‌جویی در هزینه‌های پرواز، افزایش دقت در مراقبت هوایی و دیده‌بانی و توسعه ماموریت‌های شناسایی را بر عهده دارد.

وی بیان داشت: شرکت صنایع هوا فضای فرناس، فعالیت خود را از سال 1378 به صورت نیمه دولتی و از سال 1384 به صورت خصوصی و ثبت شده در حوزه  مهندسی هوا فضا، الکترونیک، مخابرات و قطعه‌سازی آغاز کرده است.

به گفته سعیدی، این شرکت تاکنون خدمات، پروژه‌ها و محصولات فناوری بالایی را به صنایع مختلف دولتی، نیروهای مسلح و مجموعه صنعتی و دانشگاهی کشور ارائه کرده است.

وی ادامه داد: این مجموعه صنعتی از پایه‌گذاران اتحادیه صنایع هوایی و فضایی  ایران از سال 1386 تا سال 1388 بوده است و تاکنون نمایندگی کارگروه شرکت‌های تولیدکننده هواپیماهای بدون سرنشین و قطعه‌سازان این اتحادیه را برعهده داشته است.

سعیدی یادآور شد: گروه صنایع هوا فضای فرناس ایران مشتمل بر کارخانجات مستقر در شهرک صنعتی نکا و پارک علمی و فناوری تهران به همراه کلوپ پرواز و باشگاه‌های هوانوردی و کاسپین هابی و مرکز خدمات هوایی وسایل پرنده بدون سرنشین است.

مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای فرناس ایران گفت: این مجموعه با فعالیت در زمینه طراحی و تولید پرنده‌های بدون سرنشین نسل جدید، تاکنون بیش از 110 نفر از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی شریف، امیرکبیر، تهران، خواجه نصیر طوسی و امام حسین (ع) با مرکزیت هوافضای صنعتی شریف را جذب کرده است.

سعیدی افزود: این مجموعه به طراحی و ساخت چندین نمونه هواپیما، هلی کوپتر و پرنده‌های غیر متعارف پرداخته که از آن جمله می‌توان به اولین هواپیمای بدون سرنشین فوق سبک ایران با نام سبکبال دارای سه رکورد جهانی در سال 1382 و اولین هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی قاره آسیا با نام عروج یک درسال 1383 اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: محصولات صنایع هوافضای فرناس وسایل پرنده بدون سرنشین سبک و نیمه سبک شامل هواپیما و هلی کوپتر، کوادروتور و سیستم‌های جانبی آنها است که شامل سیستم‌های مخابراتی هوایی انتقال تصویر و اطلاعات، سیستم‌های رادیو کنترل هدایت از راه دور، تجهیزات و ایستگاه‌های زمینی کنترل و مانیتورینگ، سیستم‌های اپتیکی، سامانه خلبان خودکار و کنترل اتوماتیک به همراه دارند که عمدتا" توسط ارائه دهندگان طرح حاضر بوم‌ سازی شده و برخی از آنها در فضای کارخانه تولید می‌شود.

سعیدی گفت: محصولات این شرکت علاوه بر استفاده تفریحی به صورت خاص در نیروی انتظامی برای دیده‌بانی و شناسایی هوایی، در حوزه عمرانی برای نقش‌ برداری هوایی، در حوزه تست برای حمل محموله‌های خاص سبک، در حوزه زیست محیطی برای دیده‌بانی از جنگل‌ها و مراتع، در حوزه انتظامی و گمرک برای بازرسی سواحل دریایی و... مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت صنایع هوا فضای فرناس ایران اظهار داشت: این شرکت تاکنون پرنده‌های فراوانی را تولید کرده است که از جمله (پرنده عقاب سیاه ( ویژه عملیات شناسایی، عمود پرواز(بشقاب پرنده زحل) با قابلیت پرواز و تصویربرداری، عروج (هواپیمای بدون سرنشین خورشیدی استراتژیک)، (شاهین 8

بالگرد بدون سرنشین ویژه شناسایی و پشتیبانی هوایی)، (شاهین یک( بالگرد بدون سرنشین کم هزینه چند منظوره بنزینی) و همچنین طراحی و ساخت قطعات و سیستم‌های پیچیده و حساس هوایی، خلبان خودکار، ارسال تصویر و اطلاعات و... از دیگر توانمندی‌های این شرکت است.

وی افزود: صنایع هوافضای فرناس علاوه بر تولید و ارائه محصول، مرکزی برای ارائه خدمات عکسبرداری، فیلمبرداری، نقشه‌برداری هوایی و همچنین اجاره پمپادها دارد که در این مرکز به مشتریان خدمات متنوعی بدون اینکه با مسائل پروازی و فنی درگیر شوند، ارائه می‌شود.

انتهای پیام/غ10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول