اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مانور فرودگاه بین‌المللی تبریز

حریق هواپیمای فوکر 100 اطفاء شد

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی گفت: در مانوری که برای ارزیابی آمادگی نیم‌های امدادی صورت گرفت، فوکر 100 هنگام نشستن به علت انحراف بر اثر برخورد قسمتی از بال سمت راست با زمین، دچار حریق شد.

حریق هواپیمای فوکر 100 اطفاء شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حمید حسین‌پور بعدازظهر امروز در نشست با خبرنگاران به منظور تشریح مانور امداد و نجات استان اظهار کرد: به منظور ارزیابی آمادگی تیم‌های امدادی در مواجه با حوادث هوایی مانور مشترکی با همکاری اداره کل فرودگاه‌های استان و معاونت امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با مشارکت اداراتی همچون آتش‌نشانی، شهرداری تبریز، اورژانس، پزشکی قانونی با حضور مدیرکل مدیریت بحران استان، معاون اداره کل استانداردهای فرودگاهی و کارشناسان آتش‌نشانی و ایمنی شرکت فرودگاه‌های کشور و فرودگاه بین‌المللی تبریز برگزار شد.

وی افزود: در این مانور آخرین تجهیزات و توانایی‌های ارگان‌های داخل فرودگاه و اعزامی از سطح شهر مورد آزمایش قرار گرفت.

حسین‌پور تصریح کرد: پرواز فوکر 100 هنگام نشستن از باند 12 راست به علت نقص فنی در سیستم ترمز به سمت راست منحرف شده و بر اثر برخورد قسمتی از بال سمت راست با زمین دچار حریق شد.

وی گفت: این مانور که با نظارت کامل و تحت نظر ارزیاب‌های اعزامی از شرکت فرودگاه‌های کشور انجام شد، دومین مانور کاملاً عملیاتی فرودگاه بین‌المللی تبریز است.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی نیز درباره این مانور گفت: این مانور به منظور کسب آمادگی ارگان‌های مستقر در فرودگاه بین‌المللی تبریز و نهادهای امداد و نجات اعزامی از شهر انجام می‌پذیرد.

علی رستمی افزود: فرودگاه بین‌المللی تبریز نخستین فرودگاه کشور است که دومین مانور دوسالانه طرح اضطراری در آن با موفقیت کامل انجام می‌پذیرد.

وی افزود: مانور دورمیزی هر شش ماه یک‌بار و مانور نیمه عملیاتی هر سال یک‌بار در این فرودگاه انجام می‌شود.

رستمی در مورد میزان آمادگی فرودگاه بین‌المللی تبریز در مواجه با بحران‌های مشابه گفت: واحدهای مختلف عملیاتی و غیرعملیاتی مختلف مستقر در فرودگاه بین‌المللی تبریز از قبل آمادگی‌های لازم را برای رویارویی با بحران‌ها کسب کرده‌اند و در صورت بروز حادثه در کمترین زمان ممکن خود را به محل حادثه رسانده و عملیات امداد و نجات را آغاز می‌کنند. 

خلیل ساعی مدیرکل مدیریت بحران استان نیز ضمن تشکر از تمام عوامل دخیل در برگزاری این مانور، آمادگی فرودگاه بین‌المللی تبریز و نهادها و ارگان‌های مستقر در آن را در برخورد با بحران‌ها قابل قبول ارزیابی کرد.

وی افزود: این مانور به صورت ساعت صفر برگزار شد، به این معنی که هیچ‌یک از ارگان‌ها و نهادهای امدادرسان از قبل در جریان زمان دقیق برگزاری مانور نبوده‌اند.

ساعی استفاده از بی‌سیم برای هماهنگی تمام ارگان‌ها را یکی از خصوصیات بارز این مانور عنوان کرد و گفت: به علت اینکه ممکن است در سوانح و بحران‌ها سیستم ارتباط الکترونیکی و مخابراتی قطع شود، استفاده از بی‌سیم برای هماهنگی تمام ارگان‌ها و نهادهای حاضر در صحنه یکی از بهترین راه‌حل‌هاست.

وی حضور بانوان در این مانور را یکی دیگر از نکات مثبت این مانور عنوان کرد و افزود: بانوان امدادرسان در این مانور با حضور به موقع و مناسب نسبت به امدادرسانی به هم‌نوعان خویش اقدامات بسیار خوبی را انجام داده‌اند.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول