اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران خبر داد

افزایش پایگاه امداد جاده‌ای در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران از افزایش پایگاه امداد جاده‌ای در مازندران خبر داد.

افزایش پایگاه امداد جاده‌ای در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی ولی‌پور بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: مازندران از لحاظ حادثه‌خیزی جزء مناطق پرخطر کشور است و قرارگرفتن روی گسل زلزله، سیلاب، کوهستان، دریا، جاده، رانش، ریزش برف و کولاک موارد حادثه‌ساز زیادی را در مازندران رقم می‌زند.

این مسئول گفت: با داشتن چنین موقعیتی هم وظیفه ما گسترده‌تر می‌شود و هم اینکه مردم باید آگاهی و آشنایی بیشتری برای مقابله با این موارد داشته باشند.

وی اضافه کرد: در کنار این موارد، هر ساله بین 8 تا 10 میلیون مسافر نیز داریم که باید به این موضوع یک نگاه ملی داشته باشیم و امکانات استان در پرتو نگاه ملی تقویت شود، ولی امکانات هلال‌احمر مازندران در حد استانی است و وقتی جمعیت مسافر هم به جمعیت ثابت استان اضافه می‌شود مشکل امدادرسانی هلال‌احمر چند برابر می‌شود چرا که امکانات بسیار محدود است.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران در ادامه افزود: با توجه به امکانات محدود مازندران نسبت به استان‌های دیگر و پرحادثه بودن استان، تعاملات بین سازمانی نیز بسیار ضعیف است.

ولی‌پور تقویت زیرساخت‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر استان را به علت همجواری با چند استان از اولویت‌های جمعیت استان برشمرد و گفت: در حال حاضر به 13 هزار مترمربع انبار برای  ذخیره‌سازی کالاهای مورد نیاز و پشتیبانی نیاز داریم که با توجه به وجود 4 هزار و 200 متر انبار، ساخت 7 هزار متر انبار جدید را در برنامه داریم.

ولی‌پور همچنین افزایش پایگاه امداد جاده‌ای را که باید به 25 پایگاه برسد جزء برنامه‌های این جمعیت دانست و افزود: هم‌اکنون 9 پایگاه در شهرهای استان فعال است. 

وی آموزش‌های همگانی را از مهم‌ترین برنامه‌های هلال‌احمر استان مازندران برشمرد و گفت: آموزش زیرساخت تمامی برنامه‌های امدادی است.

این مسئول با توجه به فصل تابستان و طرح سالم‌سازی دریا تاکید کرد: در سال جدید بر اساس برنامه‌ای که به تازگی اعلام شد از هفته آینده برنامه‌های ما از دو حوزه  اطلاع‌رسانی و آموزش شروع می‌شود که در این راستا پایگاه‌هایی را در ورودی‌های استان و در مسیر دریا با حضور جوانان عضو جمعیت هلال‌احمر استان دایر خواهیم کرد.

مدیرعامل هلال‌احمر مازندران متذکر شد: بر اساس این طرح در هر سه کیلومتر یک پست امدادی قرار خواهد گرفت و یک چادر و یک امدادگر همراه با نجات غریق مستقر خواهد شد.

ولی‌پور در پایان اذعان داشت: در مجموع 100 پست ثابت و سیار در سواحل استان مستقر می‌شود. 

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول