اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری:

ایران به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است و نقش موثری در معادلات جهانی ایفا می‌کند.

ایران به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، علی‎اصغر عنابستانی ظهر امروز در دوره آموزشی تخصصی جنگ نرم در سالن اجتماعات شهید جعفرزاده این استان اظهار داشت: جنگ نرم پس از شکست دشمن در جنگ سرد علیه کشور ما آغاز شد به گونه‌ای که مقام معظم رهبری در سال 68 با تعبیر تهاجم فرهنگی، مردم و مسئولان را نسبت به آن آگاه کردند.

وی افزود: دشمن به دلایل متعدد و از زوایای گوناگون به جنگ نرم علیه کشور ما روی آورده که باید این زوایای پنهان را درک و در مقابله با آن آماده شد.

عنابستانی بر ضرورت درک و تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم در کشور تاکید کرد و گفت: تا زمانی که نسبت به اقدامات نفوذی و نرم دشمن علیه ملت ایران آگاه نشویم و درک و بینش درستی از آن برای ما شکل نگیرد نمی‌توانیم در این نبرد پیروز شویم.

استاندار چهارمحال و بختیاری به الگو شدن ایران اسلامی در جهان اشاره و تصریح کرد: ایران اسلامی بعد از گذشت 33 سال از عمر خود به الگوی موفق و والایی برای ملت‌های مسلمان و آزادی‌خواه جهان تبدیل شده است و توانسته الگوی حکومتی مناسبی را ارائه دهد.

عنابستانی ادامه داد: ارائه الگوی حکومتی مبتنی بر معنویت و ارزش‌های الهی و تکیه بر مردم الگویی است که بر طبق آن توانسته 33 سال مقتدرانه در نظام‌ بین‌الملل به حیات خود ادامه داده و آن را به سایر جوامع نیز صادر کند.

وی با بیان اینکه حرکت روبه رشد نظام جمهوری اسلامی موجب تزلزل پایه‌های نظام سلطه شده است، اظهار داشت: دشمن تحمل رشد و پیشرفت ایران را ندارد و به هر طریق و ابزار ممکن می‌خواهد آن را از این حرکت روبه رشد بازدارد و موجبات سرنگونی آن را فراهم کند.

عنابستانی افزود: این در حالی است که نظام جمهوری اسلامی ایران امروز به یک ابرقدرت در جهان تبدیل شده است و نقش موثری در معادلات جهانی ایفا می‌کند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به عرصه‌های مختلف نبرد دشمن با نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: دشمن در عرصه‌های نظامی و جنگ سرد، اقتصادی، علمی، فرهنگی و سیاسی با تمام توان به مقابله با این نظام برخاسته و با برنامه‌های راهبردی خود درصدد نابودی آن است.

عنابستانی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر برنامه‌های استکبار جهانی، گفت: دشمن توان خود را در سه عرصه جنگ روانی، جنگ اقتصادی و مقابله با پیشرفت‌های کشور به کار گرفته که این امر می‎طلبد تا با نگاهی دقیق و همه‌جانبه جلوی این برنامه‌های دشمن را گرفت.

وی بر ضرورت بصیرت‌افزایی و ارتقای بینش افراد به ویژه جوانان تاکید کرد و افزود: باید هر یک از افراد جامعه نقش خود را به خوبی پیدا کرده و وظیفه خود را بشناسد تا نسبت به دشمن بصیرت کامل کسب کند.

عنابستانی ادامه داد: در همین راستا باید روحیه امید و اعتماد به نفس را در خود و دیگران تزریق کرده و با عزت نفس تردیدهایی که دشمن در باورهای مردم ایجاد می‌کند را از میان ببریم.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ابزار هنر در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن تاکید کرد و گفت: زبان حق در برابر زبان باطل پیروز است به شرطی که بتوان از آن به نحو مطلوب بهره گرفت و هنر یکی از ابزارهایی است که در عرصه مقابله با جنگ نرم دشمن می‌توان از آن به نحو مطلوب و مناسب بهره گرفت.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: تقویت باورهای دینی و ارتقای سطح معنویت در جامعه، تقویت فرهنگ و هویت ملی، بیداری و هوشیار بودن و ایجاد یک مدیریت هدفمند و متمرکز از دیگر راهکارهای مقابله با دشمن در نبرد جنگ نرم است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول