اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون عمرانی مجلس نهم:

دشمن به دنبال وابستگی صنعتی ایران است

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی گفت: دشمن تحمل نظاره روند رو به رشد کشور را ندارند و همواره به دنبال وابستگی صنعتی کشور ایران هستند.

دشمن به دنبال وابستگی صنعتی ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید جلیل سرقلعه بعدازظهر امروز در بازدید از کارخانه سیمان لردگان، اظهار داشت: صنایع بزرگ همیشه به عنوان یک ظرفیت و پتانسیل بزرگ مورد توجه متولیان اقتصادی کشور بوده است، چراکه در کشور ایران صنایع کوچک دیگر جوابگو نبوده و اینگونه صنایع یا ورشکسته شده‌اند و یا در حال حاضر نیمه فعال بوده و دیگر بهره‌وری لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه نقش صنعت در پیشرفت جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست، گفت: امروز بخش صنعت ظرفیت عمده‎ای از اشتغال جامعه را به خود اختصاص داده است.

جلیل سرقلعه با اشاره به نامگذاری سال‌جاری به نام سال تولید ملی، حمایت ز کار و سرمایه ایرانی، اظهار داشت: در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است مسئولیت مسئولان و مدیران نظام بیش از پیش مهم و برای کشور سرنوشت ساز خواهد بود.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه در این نامگذاری تدابیر بزرگی نهفته است، گفت: دشمن تحمل نظاره روند رو به رشد کشور را ندارند و همواره به دنبال وابستگی صنعتی کشور ایران هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیشتر اشتغال کشور برخلاف جوامع صنعتی در بخش کشاورزی است، این در حالیست که با توجه به بارش‌های کم و خشکسالی‌های اخیر باید علاوه بر مهار آب و نجات بخش کشاورزی به فکر صنعتی شدن کشور نیز باشیم.

جلیل سرقلعه تصریح کرد: با توجه به رویکرد اقتصادی مجلس نهم این برنامه در رأس برنامه‌های دولت و مجلس نهم قرار گرفته است.

عضو کمیسیون عمرانی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت حمایت از متولیان بخش اشتغال و صنعتگران کشور، گفت: بر همین اساس رفع معضل بیکاری مهم‌ترین برنامه کاری من در مدت ایفای مسئولیت در مجلس نهم خواهد بود.

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و آمار بالای بیکاری در شهرستان لردگان، گفت: ضرورت رفع معضل بیکاری جوانان می‎طلبد که با حمایت از صنعتگران و سرمایه‌گذاران راهکاری موثر برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

جلیل سرقلعه در ادامه ظرفیت روزانه کارخانه سیمان لردگان را 700 تن سیمان اعلام و گفت: با تلاش مجمع نمایندگان استان مشکلات کارخانه سیمان لردگان به زودی رفع و اقدامات لازم برای راه‌اندازی فاز دو این کارخانه اندیشیده خواهد شد.

وی تعامل و همکاری بین مسئولان و مدیران را مهم‌ترین راهکار توسعه استان برشمرد و گفت: تعامل و همکاری میان دستگاه‌ها و عزم جدی تمامی مسئولان برای تحقق تعهد اشتغال موجب خواهد شد تا در کوتاه‌ترین زمان شاهد رفع مشکل بیکاری در سطح شهرستان باشیم.

نماینده مردم لردگان در مجلس شورای اسلامی امروز به همراه جمعی از مدیران شهرستانی از کارخانه سیمان لردگان بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات و معضلات این کارخانه قرار گرفت.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول