اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری مطرح کرد

تشکیل اتاق بحران برای رفع معضل بدحجابی

خبرگزاری فارس: رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در چهارمحال و بختیاری گفت: باید یک اتاق بحران برای رفع معضل بدحجابی و بی‎حجابی در جامعه تشکیل و تمام اقشار جامعه برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن بسیج شوند.

تشکیل اتاق بحران برای رفع معضل بدحجابی

حجت‌الاسلام مرتضی احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: حجاب و عفاف دو مورد از ارزش‌های دینی ما به شمار می‌روند که مبتنی بر مبانی فکری و اندیشه‌های دینی اسلام است.

وی افزود: در قرآن و روایات دین اسلام دستورات و تأکیدات بسیاری بر عفاف و حجاب شده است و زنان و مردان مومن به آن سفارش بسیاری شده‌اند.

احمدی بر عمل به دستورات و توصیه‌های دینی تأکید کرد و گفت: اگر ادعا می‌کنیم که مسلمان هستیم و به دستورات دین اسلام مومن هستیم پس باید عفاف و حجاب را که به شدت مورد توصیه خداوند است رعایت کنیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری رعایت عفاف و حجاب را عامل سلامت جامعه اسلامی دانست و اظهار داشت: حفظ حریم و حدود اجتماعی و رعایت عفاف و حجاب در جامعه نه تنها باعث حفظ حقوق فرد می‎شود بلکه ارزش و شخصیت افراد را بالا برده و امنیت آنها را تضمین می‌کند.

احمدی تصریح کرد: عفاف و حجاب نه تنها یک امر ظاهری است بلکه امری درونی و معرفتی نیز به‌شمار می‎رود که باید ابتدا نوعی بصیرت و بینش نسبت به عفاف و حجاب در افراد ایجاد شود و در مرحله بعد اثرات این بینش در ظاهر افراد جلوه‌گر شود.

وی بر ضرورت مطالعه تاریخ و عبرت‌گیری از گذشتگان تأکید کرد و گفت: اندلس سرزمینی اسلامی بود که با ترویج بی‌حجابی و بی‎بند و باری سقوط کرد و عزت و سربلندی خود را از دست داد.

احمدی با اشاره به جنگ نرم دشمن در راستای تضعیف نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: جنگ نرم از جنگ سرد و نظامی از حساسیت بیشتری برخوردار است، چراکه به صورت آرام در ذهن و افکار افراد رسوخ می‌کند و آنها را با ارزش‌های خود بیگانه می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: ما برای حفظ استقلال و عزت خود خون‌های بسیاری اهدا کردیم که دفاع از ناموس نیز یکی از وجوه این از خودگذشتگی و ایثار بود که باید قدردان آن بود و به راحتی آن را از دست نداد.

وی با اشاره به وضعیت عفاف و حجاب در جامعه کنونی، گفت: باید یک اتاق بحران در این راستا تشکیل شود و تمام نیروها و اقشار جامعه را بسیج کرد تا با اقدامات فرهنگی و برنامه‌ریزی دقیق و درست، با تهاجم فرهنگی دشمن و رفع بدحجابی و بی‌حجابی در جامعه مقابله کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: اگر افراد نسبت به اهمیت و جایگاه عفاف و حجاب در جامعه درک درستی پیدا کنند می‎توانند با مظاهر بدحجابی و بد پوششی به طرز مناسبی مقابله و جامعه را در مسیر سلامت خود هدایت کنند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول